پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز هدف اصلی طرح های ارتقای امنیت اجتماعی

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: هدف اصلی از اجرای طرح های ارتقای امنیت اجتماعی پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز است

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پايگاه خبري پليس،سردار کامراني صالح در حاشيه اجراي طرح هاي ارتقاي امنيت اجتماعي ، اظهارداشت: اجراي مستمر طرح هاي ارتقاي امنيت اجتماعي و برخورد با مخلان نظم و امنيت را با جديت پيگيري مي کنيم.

وي با اشاره به اينکه بلاي خانمانسوز اعتياد هزينه هاي سنگيني را به جامعه تحميل مي کند، گفت: متأسفانه پديده شوم اعتياد از جمله مهمترين آسيب هاي اجتماعي است که باعث بروز مشکلات زيادي در زندگي فردي و اجتماعي فرد معتاد، خانواده وي و اجتماع مي شود.

اين مقام انتظامي با اشاره به اجراي طرح هاي ارتقاء امنيت اجتماعي در استان البرز در هفته گذشته، ادامه داد: در اين طرح، 170 معتاد ولگرد، کارتن خواب و پرخطر در سطح استان جمع آوري و به مراکز ترک اعتياد مجاز منتقل و 15 نگهدارنده و فروشنده مواد مخدر دستگير و مقاديري مواد مخدر سنتي و صنعتي، روانگردان و آلات و اسباب استعمال و توزين مواد افيوني کشف شد.

سردار کامراني صالح، سرقت هاي خرد را يکي از معضلات مبتلا به استان البرز دانست و ابراز داشت: براي مقابله با اين جرم، قرارگاه سرقت در فرماندهي انتظامي استان تشکيل شد که کليه فعاليت هاي مربوط به اين حوزه را به صورت مستمر رصد مي کند.

وي افزود: طي اين مدت، 68 سارق شامل اماکن خصوصي و تجاري، لوازم داخل خودرو، موتورسيکلت، کش روزني و ... دستگير و 32 دستگاه خودرو و 11 دستگاه موتورسيکلت سرقتي کشف شد.

سردار کامراني صالح گفت: در طول هفته گذشته کشفيات متعددي در رابطه با اموال مسروقه داشتيم که به مالباختگان جهت تحويل اموال مکشوفه اطلاع رساني هاي لازم در حال انجام است.

فرمانده انتظامي استان البرز با اشاره به اينکه پليس با مخلان نظم و امنيت با جديت برخورد مي کند، مردم را به رعايت حقوق شهروندي توصيه و تصريح کرد: ايجاد آلودگي صوتي از سوي خودروها از موارد نقض حقوق شهروندي محسوب مي شود که پليس با اخذ مدارک، جريمه و توقيف خودرو با رانندگان خاطي برخورد مي کند؛ طي اين مدت 13 دستگاه خودرو به همين دليل توقيف و روانه پارکينگ شدند.

سردار کامراني صالح بيان داشت: به دليل وظايف خطيري که پليس در حوزه امنيت وسايط نقليه دارد، استعلام خودروهاي مشکوک و توقيف خودروهاي فاقد مدارک و پلاک از جمله مواردي است که در طرح هاي ارتقاي امنيت اجتماعي در دستور کار پليس قرار مي گيرد؛ طي اين مدت 153 دستگاه خودرو و 225 دستگاه موتورسيکلت در اين رابطه توقيف و روانه پارکينگ شدند.

اين مقام انتظامي با تأکيد بر اينکه عربده کشي و اوباشگري به هيچ عنوان در جامعه امروز جايگاهي ندارد، خاطرنشان کرد: هيمنه پوشالي اراذل و اوباش را در هرجايي که باشند در ميان انظار عمومي خواهيم شکست تا درس عبرتي باشد براي کساني که از اين طريق مي خواهند آرامش و امنيت جامعه را برهم بزنند که در هفته گذشته 6 نفر از اراذل و اوباش استان به اين سرنوشت دچار شدند.

وي با بيان اينکه پليس مسئول حفظ نظم و امنيت استان است، گفت:سرکشي به صنوف مختلف از جمله طلافروشي ها، بانک ها و موسسات مالي و اعتباري، محل استقرار دستگاه هاي خودپرداز بانکها، صرافيها، کافي نت ها و همچنين حضور محسوس و نامحسوس در اماکن تفريحي و تفرجگاه ها، پارک ها، سفره خانه هاي سنتي، باغ تالارها، قليان سراها، پارکينگ هاي عمومي و اماکن و معابرپرترددي از اين قبيل ازجمله مأموريت هاي پليس است که در طرح هاي ارتقاي امنيت اجتماعي به صورت ويژه در دستور کار مأموران قرار دارد.

سردار کامراني صالح يادآور شد: هدف اصلي اجراي طرح هاي ارتقاي امنيت اجتماعي، پاکسازي نقاط آلوده و جرم خيز از برهم زنندگان نظم و امنيت عمومي است که اين مهم با جديت و به صورت روزانه و مستمر توسط پليس البرز پيگيري مي شود.

فرمانده انتظامي استان البرز در پايان گفت: شهروندان محترم در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، از طريق فوريت هاي پليسي 110 مراتب را به مأموران نيروي انتظامي اطلاع دهند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 481103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =