دل تهرانی ها از حمل و نقل عمومی، مترو و بی.آر.تی خون است. این را می توان از کامنتهایی که هر روز در سرویس مشکلات مردم می گذارند، دریافت.

به گزارش خبرگزاری برآنلاین، مشکل حمل و نقل عمومی در تهران، مسئله ای تازه نیست. از حدود ۵۰ سال پیش تاکنون که نسخه های ابتدایی طرح جامع حمل و نقل عمومی در تهران، تهیه شده تاکنون، مشکل حمل و نقل انبوه بر در پایتخت ایران، مد نظر برنامه ریزان شهری بوده است.
در سالهای اخیر با وجود گسترش حمل و نقل انبوه بر به خصوص در خطوط ریلی و مترو، باز هم شکایت مردم از حمل و نقل عمومی در تهران، در صدر مشکلات پایتخت نشینان به چشم می خورد.
در سرویس مشکلات مردم نیز مخاطبان زیادی با کامنت گذاری نسبت به مشکلات حمل و نقل عمومی اعتراض کرده اند.

یکی از مخاطبان که خود را کارمند دولت معرفی کرده، در این باره نوشته: سلام،خسته نباشید لطفا به گوش مسیولین مترو برسونید که چه زمانی قرار دستفروشان مترو را جمع کنند آرامش رو از مسافرین گرفتن تعدادشون خیلی زیاد شده و سروصداهاشون واقعا آزاردهنده شده وبا زور و اصرار باید ازشون خرید کنی نمیدونیم چه گناهی مرتکب شدیم که توی واگنهای مترو باید کفارشو پس بدیم


مخاطب دیگری با لحنی عصبی اینطور اعتراض کرده که: این چندمین باز هست که پیام می ذارم. به وضعیت مترو به خصوص در ایستگاه های توپخونه و دروازه دولت رسیدگی کنید. خیلی شلوغه. به خصوص در ساعت های 7 تا 8 صبح و 4 تا 6 بعدازظهر

یک مخاطب هم اینطور به ما توصیه کرده که دنبال گزارش و انعکاس مشکلات مردم باشیم: سلام تقاضا دارم یه مصاحبه ای، بررسی، گزارشی از وضعیت مترو به خصوص در ایستگاه های امام خمینی و دروازه دولت داشته باشید. آقا وضعیت مترو افتضاحه. قطارها بسیار شلوغه. تعداد قطارها و شاید خط ها کفاف جمعیت رو نمی ده. این مسئولین مترو چرا طرح هایی نمی ذارن که این وضعیت رو سامان بدن. مثلاً قطارهای خالی هر 3 تا یا 4 تا در میون اختصاص بدن که فقط در نقاط تقاطع سوار کنه و از اون مسیر به بعد رو ایستگاه به ایستگاه نگه داره. این حجم جمعیت هم کاهش پیدا می کنه خواهش می کنم این قضیه رو پیگیر بشید. یکی از همکاران خبرنگارتون رو بین ساعات 7 تا 8 صبح و 4 تا 7 بعد از ظهر بفرستید ایستگاه مترو امام خمینی و گزارش میدانی تهیه کنید. با تشکر


حسام هم درباره مشکلات مترو نوشته: با این همه تبلیغات فراوان، سر فاصله حرکت قطار‌ها در بخش شمالی خط ۳ مترو، نیم ساعت و تا ساعت ۱۹ است که عملا به درد مسافران نمی‌‌خورد.

یکی از مسافران تهرانی که با مسافرت با اتوبوس واحد میانه دارد، نوشته: در مورد مدیریت بی ار تی در ساعات شلوغی از شهرداری گزارش تهیه کنید با یه مدیریت درست میشه خیلی از ترافیک و اعصاب خوردگی مردم جلوگیری کرد که عملا نظارتی دیده نمیشه


داریوش هم نوشته: با سلام وخسته نباشید سوالی در خصوص وضعیت میدان فتح در منطقه 9 داشتم ما چه گناهی مرتکب شده ایم که هر روز صبح باید نیم ساعت زودتر از خانه خارج شویم و کلی راه و مسیر را باید پیاده بریم به خاطر ترافیک تا بتوانیم خودمان را به میدان آزادی برسانیم تا کی ما باید منتظر پروژه شهرداری بمانیم و تا کی باید به خاطر ترافیک دیر به محل کار برسیم لطفا" از شهردار منطقه 9 در این ارتباط سوال و جواب گردد.البته امیدوارم ایشان جواب قانع کننده داشته باشند و به دنبال گریز از پاسخگویی نباشد .

یکی از مخاطبان ما که پیداست خانم است نیز نوشته: با سلام نحوه پیاده شدن از اتوبوس در ایستگاهها آخر برای خانمها خیلی سخته، شاید در نگاه اول به نظر سخت نباشه که همه تا کمر خم بشن و از میله وسط رد بشوند اما خوب که دقت کنین زنان میانسال یا خانمهای با بچه خیلی براشون مشکل، این یک راه حل ساده داره که اون میله وسط روبردارند یا اینکه یک دستگاه پرداخت برای وسط اتوبوس تعبیه کنند تو کشورهای پیشرفته برای معلولین شرایطی رو فراهم میکنن که اذیت نشن اینجا برای خانمها شرایطی رو ایجاد میکنیم که اذیت بشن

محسن هم اینطور به مسئولان توصیه کرده: از مسئولان شهرداری بپرسید خط 8 و 9 مترو کلا کنسل شده یا نه؟ محدوده شمال غرب تهران با این دو خط به شبکه مترو وصل میشد علی الخصوص خط 9 که در امتداد بزرگاههای همت و حکیم بود و می توانست اثر قابل توجهی بر ترافیک صبح و عصر آنها بگذارد لطفا اگر کنسل شده پیگیر بشید که امکانش هست مجددا مورد بررسی قرار بگیرد یا نه؟

علی هم مشکل را به بخش دیگری از مترو نسبت داده و نوشته: سلام. من چندین بار اینجا مشکل مترو شهر جدید پرند گفتم ولی هیچکس عکس العملی نشون نداد میشه خواهش کنم این مشکل پیگیری کنید

مخاطب دیگری نوشته: در مورد مدیریت بی ار تی در ساعات شلوغی از شهرداری گزارش تهیه کنید با یه مدیریت درست میشه خیلی از ترافیک و اعصاب خوردگی مردم جلوگیری کرد که عملا نظارتی دیده نمیشه!


تمام این موارد را در گزارشی به معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران منعکس می کنیم تا در صورت فرستادن پاسخ، عینا برای مخاطبان سرویس مشکلات مردم منتشر شود. برخی البته می گوید مشکل در متروی تهران، شلوغی نیست. چون متروهای به مراتب شلوغتر در سایر شهرها از جمله مسکو که هم اکنون شهرداری تهران در آن شهر حضور دارد، با کیفیت بهتری خدمت رسانی می کنند.

 

45۲۳۱

 

کد خبر 481227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میلاد حمیدی IR ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    3 0
    مشکل مترو فقط و فقط تراکم بیش از حد محیط ها و شرکت ها در شمال شهر تهران و جمعیت بالایی هست که به اون گسیل میشن که در دو سطح باید حل بشه سطح اول مشکل مهاجرت به تهران و حاشیه تهران و کل استان تهران از شهرها و استان های دیگر است که همین جمعیت برای کار عازم تهران و در نتیجه مرکز و شمال شهر تهران می شوند که طبیعتا مترو را شلوغ می کنند. سطح دوم هم مدیریت و انتقال بسیاری از شرکت های خصوصی و دولتی به جنوب و حاشیه تهران و یا خارج از استان تهران و تمرکز زدایی است که این هم در سطح خوبی می تونه حتی معضل شلوغی و ترافیک شهر و آلودگی هوا رو کم کنه و از طرح ال ای زد هم خیلی کارآمد تر و بهتر و کم هزنیه تر هست و ناراضایتی مردم را هم کم می کند.
  • کوروش درخشان A1 ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    2 1
    فقط و فقط به این علت است که دولت برایش نمی صفدر حمل و نقل عمومی را کامل ، شبانه روزی و در همه مسیرها در دسترس نماید.... چون خودروهای بی کیفیت خیلی گرانش سر دستش می ماند.... هر اتوبوس چهل خودرو را از کف خیابان کم میکند... بعد می گویند چرا این همه آلودگی دودی ، صوتی و قتل و تجاوز بوجود میآید......
  • بی نام A1 ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    1 0
    وقتی مدیریت درست نداشته باشد از این بهتر نمی شود و عدم صحیح مدیریت را ملت همیشه و طبق معمول باید به دوش بکشند.
  • بی نام IR ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    2 1
    مشکل مترو تهران،وجود مافیای بازار مکاره در واگن ها میباشد،جالب اینکه فروشنده ها سلاح سرد هم دارند،و در صورت اعتراض یا هتاکی میکنن یا تهدید،وجالبتر از همه این که،نیروی انتظامی یا خود انتظامات مترو با این افراد بسیار ملو رفتار میکنن.
  • omid RO ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    1 0
    اگه مسئولین به فکر بودن که این وضعمون نبود.
  • مجید A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    0 0
    سلام لطفا به آقای قالیباف بفرمایید که اگر بصورت واقعی میخواهند که وضعیت بسیار بد مترو و بی ار تی ایستگاه بهبودی را لمس کنن.از ساعت 7 تا 8 صبح بیان تو یکی از این ایستگاهها و سوار بشوند البته اگر تونستن که سوار بشن.انگار هیچگونه مدیریتی در زمان بندی وجود نداره. چه مترو چه اتوبوس اول مسیر کیپ تا کیپ مسافر پر میکنن و ایستگاه های بعدی جا برای هیچکس نیست.روزانه 8 تا 9 ساعت سر کار به اندازه یه ربع تو فشار اتوبوس خسته نمیشیم
  • بی نام IR ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    1 0
    مشکل سو مدیریته
  • دانشجو IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    3 0
    مترو و بی ار تی در حده فاجعه هست...
  • رضا A1 ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    3 1
    این همه پول بیت المال خرج می کنن ماشین مدل بالا سوار می شن می گن ما انقلاب کردیم بخدا در حق ملت ظلم می کنید
  • بی نام A1 ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    2 0
    وضعیت بی ار تی بسیار اسفناکتر از مترو میباشد، خدا لعنت کند کسانی را که به مردم توصیه میکنن با وسایل شخصی نیان بیرون، وضعیت خط بی آر تی تهران پارس به آزادی خجالت آور است وفقط وفقط مشکلش مدیریت وراننده های اتوبوسها میباشد، اصلاً مشکل شهر تهران مدیریت میباشدوبس
  • رضا A1 ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    2 1
    لطفا دست فروشها را از مترو جمع کنید اینها علاوه بر اینکه هر روز حداقل جای صد هزار مسافر را میگیرند که از نظر اقتصادی روزانه حدوداً 60 میلیون تومان به شرکت مترو ضرر میزنند آرامش را از مسافران میگیرند و وسیله نقلیه عمومی را نا کارآمد میکنند.
  • بی نام IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    1 0
    یه فکری هم به حال اتوبوس های دود زای بدون کولر با صندلی های سخت و به هم چسبیده هم بکنند بد نیست
  • بی نام IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    4 0
    در مورد فرهنگ مترو سوار شدن باید خیلی بیشتر کار شود با این مضمون فیلم بسازند و در موضوع جوک ها و حتی آهنگ ها وارد کنند
  • sajad A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    1 2
    مترو هم مشکل شلوغی داره هم مدیریت اتوبوس دو تا مشکل بزرگ داره یکی جدا بودن زن و مرد که امیدوارم این طرح مزخرف رو از اتوبوس بردارن بنده قول میدم خداوند با این قضیه مشکلی نداشته باشه چون عین عدالت و حق رعایت میشه دوم اینکه اتوبوس ها از وقتی خصوصی شدن خارج از ایستگاه مسافر میزنن
  • علی A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    3 0
    ظرفیت کم و کمبود واگن
  • بهنام RO ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    2 0
    مشکل متروی تهران هم مدیریته و هم فرهنگ مردم هفته پیش چین بودم و چین معروفه به متروهای به شدت شلوغ اما با مدیریت خوب و فرهنگ مردمشون راحت حل میشد به عنوان مثال در ایستگاههای بسیار شلوغ درب سمت راست برای پیاده شدن بود و درب سمت چپ برای سوار شدن یا دم هر درب مترو یک مامور پلیس بود که همه مردم رو به صف میکرد و به ترتیب وارد مترو میشدند و فضای پیاده شدن مسافرایی که داخل مترو بودن با نوارهایی از کسایی که میخواستند سوار بشن جدا شده بود...برعکس تهران که همه گرد میشن جلوی درب و با باز شدنش حمله میکنن مدیرای ما باید به چین برن و سیستم مدیریتی چین رو مو به مو اینجا پیاده کنند تهران در مقابل گوانگجو یا شانگهای عددی نیست که بخواد درگیر شلوغی مترو باشه فقط مدیریت صحیح و افزایش فرهنگ مردم رو میطلبه
  • بی نام DE ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    0 0
    خواست واراده اينكه درستش كنن وجود نداره. هركي مياد فكر منافع خودش و اطرافيانشه. وگرنه ديگه چقدر بايد طول بكشه حل چنين مشكلي. يعني يه اتاق فكر وجود نداره؟ يه تحصيلكرده برنامه ريزي شهري وجود نداره؟
  • بی نام IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    2 0
    فقط عدم مدیریت
  • ب IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    0 0
    پیرو متن اون دوستمون که در مورد ایستگاه بهبودی از آقای قالیباف درخواست کرده بودن من هم از آقای قالیباف میخوام یک روز صبح ساعت ۹ به ایستگاه چهارراه ولیعصر در خط ۳ بیایید ببینید واقعاً میشه وارد واگن مترو شد؟؟ آقای قالیباف خط ۳ مترو برای تکریم بیشتر مردم جنوب شهر بوده طبق گفته های خودتون . باور کنید مترو خط ۳ با این وضعیت سرویسدهی هر پانزده دقیقه یک قطار اصلا در شأن مردم نیست .به فکر چاره باشید.
  • بی نام A1 ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    1 0
    ممنونم از شما که نظر من رو در مورد مترو انعکاس دادید و در حال پیگیری هستید. من عین این متن رو به چند خبرگزاری فرستادم " تقاضا دارم یه مصاحبه ای، بررسی، گزارشی از وضعیت مترو به خصوص در ایستگاه های امام خمینی و دروازه دولت داشته باشید. ..." و فقط شما مشکل مترو رو انعکاس دادید. خواهش می کنم این قضیه رو پیگیر بشید. با تشکر.
  • نیما A1 ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    0 0
    اگر فاصله بین قطارها را به دو دقیقه کاهش بدهند نیمی از مشکلات شلوغی مترو و حتی خیابانها کم میشود,زمانیکه در ساعات شلوغی فاصله بین قطارها در خط ۴ هشت دقیقه است چه انتظاری دارید که مترو وسیله خوبی محسوب شود.اگر مشکل مالی دارند من حتی حاضرم تا ۳ برابر این مبلغ فعلی پول بلیط بدهم ولی فشار قبر را هر روز تجربه نکنم
  • بی نام A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    3 0
    جمعیت تهران چندبرابر ظرفیت واقعیش هست.چه میشه کرد؟