مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کرج: بیش از 200 ایستگاه اتوبوس در شهر کرج نصب شد

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کرج و حومه از نصب 287 دستگاه ایستگاه عادی و مکانیزه اتوبوس در سطح این کلانشهر خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از روابط عمومی سازمان اتوبوسرانی کرج، مهرداد کیانی اظهار کرد: وجود ایستگاه‌های استاندارد در معابر اصلی یکی از ملزومات شبکه‌های حمل و نقل عمومی پویا و کارآمد در کلانشهرها به شمار می‌رود و سازمان اتوبوسرانی کرج در تحقق آن اهتمام ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به اینکه مطالعات کارشناسی در زمینه جانمایی ایستگاه‌های اتوبوس انجام شده است، عنوان کرد: بر اساس نیاز خطوط مختلف و با برنامه‌ریزی انجام شده ساخت و بهره‌برداری از 300 دستگاه ایستگاه اتوبوس عادی و 100 دستگاه ایستگاه مکانیزه در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کرج و حومه افزود: تاکنون 210 ایستگاه عادی و 77 ایستگاه مکانیزه توسط سازمان اتوبوسرانی مورد بهره‌برداری قرار گرفته و در آینده‌ای نه چندان دور باقی ایستگاه‌ها نیز در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

کیانی با اشاره به اینکه ایستگاه‌ها در معابر اصلی شهر و در نقاطی که تقاضای سفر بیشتری وجود دارد جانمایی شده‌اند، هدف از احداث این ایستگاه‌ها را حفاظت از مسافران در سرما و گرما و تسهیل در رفاه حال آنان عنوان کرد.

وی در خصوص مزیت‌های نصب ایستگاه‌های مکانیزه در سطح شهر اضافه کرد: این ایستگاه‌ها با طراحی اختصاصی و تجهیزاتی مانند کولرگازی، تلویزیون LCD و درب اتوماتیک در اختیار شهروندان قرار گرفته و به صورت مامنی در سرما و گرما برای شهروندان محسوب می‌شود.

کیانی ایجاد محلی برای توزیع و شارژ بلیط الکترونیکی در ایستگاه‌های اتوبوس را از دیگر مزیت‌های این ایستگاه‌ها برای شهروندان دانست و گفت: با توجه به اینکه پرداخت کرایه‌ها به منظور رفع معضل پول خرد الکترونیکی شده است، سازمان با هدف دسترسی آسان شهروندان به کارت الکترونیکی پرداخت کرایه، اقدام به توزیع این کارت در ایستگاه‌های اتوبوس کرده است.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی کرج و حومه با اشاره به اینکه نحوه خدمات دهی این سازمان در تیررس نگاه شهروندان قرار دارد نقش مردم در راستای صیانت و نگهداری از اتوبوس‌ها و ایستگاه‌های اتوبوس را مهم دانست و ادامه داد: بی‌شک نقش شهروندان در حفظ امکانات موجود نقشی غیرقابل انکار است از این رو انتظار می‌رود شهروندان در راستای حفظ اموال عمومی تاثیر به سزایی در پیشبرد اهداف سازمان داشته باشند.

کیانی در پایان سخنان خود با بیان اینکه گسترش امکانات کیفی برای شهروندان از مهمترین اهداف سازمان به شمار می‌رود، اظهار داشت: با گسترش شهر و افزایش جمعیت شهری، بدون شک ضروری است خدمات بیشتری به شهروندان ارائه شود که با حمایت شهروندان این مهم محقق خواهد شد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 481466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =