افزایش 35درصدی صدورگذرنامه برای زائران اربعین حسینی/دفتر مرکزی پلیس گذرنامه تا ساعت ۲۱ فعال است

ایرنا نوشت: رئیس پلیس گذرنامه نیروی انتظامی از افزایش 35 درصدی صدور گذرنامه برای زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: این آمار نشانه استقبال بیشترمردم برای شرکت در راهپیمایی بزرگی از جنس دیانت و سیاست است.

دکترمحمد بابایی افزود: به رغم اینکه گذرنامه ها اعتبار ۵ ساله داشته و افرادی که سال گذشته برای دریافت گذرنامه مراجعه کرده بودند، امسال مراجعه نکردند آمارها نشان می دهد که صدور گذرنامه برای زائرین اربعین حسینی افزایش داشته است.
او افزود: از اول صفر به مدت هشت روز ( از اول تا نهم صفرماه) 274 هزار و 41 گذرنامه صادر شده است.
بابایی گفت: برای صدور گذرنامه هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد اما توصیه می شود زائرانی که قصد شرکت در راهپیمایی دارند هر چه زودتر برای صدور گذرنامه و ویزا اقدام کنند.
رئیس پلیس گذرنامه ناجا افزود: ارائه ویزا با محدودیت روبرو است و طی سه تا چهار روز زمان لازم است تا به دست افراد برسد چرا که دادن ویزا از طریق کنسولگری عراق و چهار شرکت رسمی که از سوی سازمان حج و زیارت معرفی شده انجام می شود.
بابایی با بیان اینکه برای ارائه خدمات لازم جهت صدور ویزا در تهران و 11 شهر کنسولگری عراق فعال است گفت: صدور ویزا زمان بر است اما صدورگذرنامه در یک روز انجام می شود.
او با اشاره به اینکه پیش از این صدور گذرنامه به یک هفته زمان لازم داشت، اظهارکرد: با توجه به تلاش های انجام شده و در اختیار داشتن تجهیزات گذرنامه یک روزه صادر می شود.
بابایی همچنین تأکید کرد: در صورتی که مدارک افراد نواقصی داشته باشد صدور گذرنامه زمانبر خواهد بود در غیر اینصورت گذرنامه طی دو روز به افراد ارسال خواهد شد.
او تاکید کرد: ساعات کار دفاتر صدور گذرنامه نیز افزایش یافته به گونه ای که دفاتر پلیس +10 تا ساعت 18:30 دفتر مرکزی ستارخان تا 21 شب و روزهای جمعه از ساعت ۷ تا ۱۴ فعال خواهند بود. 

۴۲۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 481482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =