۰ نفر
۱۷ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۲:۵۲

خبر به مزایده گذاشتن دو فروند هواپیمای مسافربری فوکر، از آن دست اتفاقاتی است که شاید یکبار تکرار شود.

به گزارش "خبرآنلاین"،ماجرا از این قرار است که سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در نظر دارد دو فروند هواپیمای فوکر را به مزایده بگذارد. هنوز هم مشخص نیست با توجه به قوانین جاری کشور، چه شخص یا نهادی قرار است این دو فروند هواپیما را خریداری کند.

سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی که وابسته به وزارت اقتصاد است، در نظر دارد تعداد 2 فروند هواپیمای فوکر 50 را که در فرودگاه زاهدان مستقر است از طریق مزایده فوق العاده بفروش برساند.

از آنجا که این سازمان اموال کشف شده قاچاقی و آنچه که بانک ها در ازای مطالبات معوقه خود ضبط می‌کنند را به فروش می‌رساند، به نظر می‌رسد این هواپیماها هم از یکی از این دو راه به دست این سازمان رسیده باشد. در حال حاضر در مجموع 33 فروند هواپیمای فوکر (هلندی) در خطوط هواپیمایی هما، آسمان، کیش، تفتان، چابهار و نفت موجود است، که بعید نیست این دو فوکر فروشی پیش از این در اختیار یکی از این خطوط هوایی بوده باشد.

«متقاضیان محترم این دو هواپیما در صورتی که قدرت خرید و اجازه استفاده از این هواپیماها را داشته باشند، می‌توانند جهت دریافت برگ بازدید، پاکت و فرم شرایط شرکت در مزایده و تکمیل و تحویل آن در تا روز یکشنبه مورخ 27/10/88 ،به نشانی زاهدان- بلوار جام جم- بالاتر از میدان میرجاوه- مدیریت سازمان در استان سیستان و بلوچستان مراجعه کنند. البته دریافت و ارائه هرگونه مجوز لازم قانونی برای بهره برداری از هواپیماهای مذکور به عهده خریدار است. و هواپیمای فوکر هم چیزی نیست که بشود آن را در پارکینگ خانه نگهداری کرد.»

به نظر می‌رسد با توجه به قوانین کشور، تنها خطوط هوایی، سازمان ها و نهادهای دولتی و شبه دولتی می‌توانند در این مزایده شرکت کنند. چراکه برخی از نهادهای نظامی نیز در حال حاضر هواپیماهای مسافربری مشابهی را در اختیار دارند.

هواپیمای فوکر از مجموع 18 سانحه هوایی از ابتدای انقلاب تا کنون، 2 بار(سال 1382در شارجه متعلق به کیش ایر و سال 73، کوه کرکس، متعلق به شرکت هوایی آسمان) سانحه آفریده است و به این لحاظ شاید بتوان روی امنیت آن نسبت به سایر هواپیماهای کشور حساب باز کرد!

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 48230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۷
    1 3
    این دو فرودگاه بر روی خود نام شکرت تفتان ایر را دارند
  • مجید IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۷
    1 3
    به نظرم 3 تا از سقوط ها مربوط به فوکر بوده که هرسه اف28 بوده اند.
  • بدون نام IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۷
    1 3
    سلام این هواپیماها متعلق به شزکت هواپیمایی تفتان بوده که بدلیل اختلافات سیاسی و سوء مدیریت ورشکست شد.
  • amir CA ۱۴:۴۱ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۸
    3 0
    البته به جز این سوانح هواپیمای فوکر 100 ایران ایر که بر اثر اشتباه خلبان در بیابان حاشیه اصفهان به زمین نشست را نیز فراموش نکنید، هر چند که به نوع هواپیما بستگی نداشت