مدیر پایگاه جهانی مسجد جامع اصفهان گفت: عملیات بازسازی و مرمت مسجد جامع اصفهان با اعتباری بالغ بر 140 میلیون تومان به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به‌ نقل از مرکز اطلاع‌رسانی ‌پایگاه‌های ثبت جهانی استان اصفهان، حسین یزدان‌مهر اظهار کرد: برای مرمت و ساماندهی بخش شمالی بام از ملات نیم‌کاه‌، آجر فرش‌‌، بند‌کشی با دوغاب گچ در بخش‌های مورد‌نیاز و اجرای لایه حفاظتی کاه‌گل استفاده شد.

وی با بیان اینکه برنامه پروژه‌های مسجد جامع اصفهان از اولویت درجه نخست برخوردار بوده و در تیر‌‌ماه امسال آغاز شده، افزود: عدم هدایت صحیح رطوبت نزولی سبب ایجاد آسیب‌هایی به بام‌های بنا شده بود که این موارد اصلاح شد.

مدیر پایگاه جهانی مسجد جامع اصفهان با اشاره به اینکه حفاظت از بناهای ثبت جهانی در اولویت کاری میراث فرهنگی است، گفت: اقدامات مرمتی و بازسازی بام با عنایت به منشور بین‌المللی پایگاه‌های ثبت جهانی و با نظارت و هماهنگی مدیریت پایگاه‌های جهانی سازمان میراث فرهنگی کشور انجام شد.

وی خاطر‌نشان کرد: عملیات بازسازی و مرمت این پروژه با اعتباری بالغ بر 140 میلیون تومان به پایان رسید.

نوید درخشان‌فر مسئول فنی پروژه مسجد جامع اصفهان اظهار داشت: عملیات اجرایی بام‌های مسجد جامع شامل 450 متر‌ مربع برداشت لایه‌های فرسوده بام‌، مرمت بند‌کشی طاق‌ها و گنبد‌ها و ایوان‌ها، اصلاح شیب‌بندی و آجرفرش با ملات نیم‌کاه و ناوادان‌ها و همچنین اجرای 2 لایه کاه‌گل حفاظتی به میزان 4 هزار و 200 متر‌مربع است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =