اقتصادنیوز نوشت: ریزش قابل توجه شمار نیروها در سال گذشته مایکروسافت را به خصوص از ناحیه حضور کارمندان زن دچار لطمه جدی است؟

کمپانی مشهور مایکروسافت، در آخرین گزارش تنوع و گوناگونی خود اعلام کرده که کارکنان زن تنها 26.8 درصد از سهم نیروهای این کمپانی را تشکیل می‌دهند که این رقم در مقایسه با سهم سال گذشته که 29 درصد اعلام شده بود، 2.2 درصد کاهش نشان می‌دهد. بااین‌حال، مایکروسافت این تغییر قابل توجه در سهم کارکنان زن نسبت به کارکنان مرد را به گرایش بخشی از حوزه فعالیت‌های این شرکت به سمت سخت‌افزار تلفن‌های همراه مرتبط می‌داند. به‌عبارت ساده‌تر، خرید شرکت نوکیای فنلاند به مبلغ 7.5 میلیارد دلار توسط مایکروسافت، موجب بیکار شدن تعداد بسیاری از کارکنان آن شد که بسیاری از آنها را کارمندان زن تشکیل می‌دادند.

«گیون هیوستون»، مدیر بخش تنوع و گستره نفوذ جهانی مایکروسافت می‌گوید: کاهش نیروهای مایکروسافت به دلیل دگرگونی بخش تجارت تلفن‌های همراه ما صورت گرفته و بخش تولید کارخانجات خارج از آمریکا را که ساخت تلفن‌های همراه و سخت‌افزاری را برعهده دارند، تحت تاثیر قرار داده است. به گفته هیوستون، این مهم‌ترین دلیل کاهش شمار نیروهای زن شاغل در مایکروسافت است.

به‌گزارش بخش مالی‌ سی‌ان‌ان، کمپانی مایکروسافت در ماه جولای اعلام کرده که به دلیل شکست خوردن این کمپانی در بخش تولید تلفن‌های همراه، به همکاری با بیش از 7800 نفر از کارکنان کارخانجات و دفاتر خود، پایان خواهد داد. این تعداد حدود 7 درصد از نیروی کاری مایکروسافت و بیشترین سهم را در تعدیل نیروی 18 هزار نفری این کمپانی در سال 2014 به خود اختصاص می‌دهد.

هیوستون در عین حال تاکید کرد: حتی با وجود این توجیه، باید تصریح کنم که از نظر سهم پایین کارکنان زن، امروز شرایط راضی‌ کننده‌ای نداریم و مسئولان رده‌بالای مایکروسافت عمیقا خود را متعهد می‌دانند تا در حد امکان این آمار را بهبود بخشند.

از جمله برنامه‌های مایکروسافت برای کاهش نابرابری میان کارمندان زن و مرد می‌توان به بهبود شرایط استخدام، آموزش و ارتقای کارمندان زن اشاره کرد. به گفته هیوستون، در سطح جهان، از مجموع استخدام‌های مایکروسافت از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، 30.6 درصد را زنان تشکیل می‌دهند که این رقم نسبت به سال قبل (27.7 درصد) رشد کرده است و نشان از آینده‌نگری ما دارد.

به گفته وی، همچنین شمار فارغ‌التحصیلان زن که راهی مشاغل فنی و مهندسی می‌شوند نیز افزایش یافته و از 23.6 درصد به 26.1 درصد رسیده است. هیوستون افزود: ما تمامی سرچشمه‌ها را زیر نظر گرفته‌ایم و هم‌اکنون درحال مشاهده نتایج آن هستیم. قطعا این اتفاق با همان سرعتی که ما دوست داریم نخواهد افتاد ولی ما راه درستی را در پیش گرفته‌ایم. هیوستون در عین حال تاکید کرد: تعداد زنان در راس پست‌های مدیریتی مهم هم‌اکنون با 27.2 درصد، در بالاترین سطح خود قرار دارد.
22539

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =