ایسنا نوشت: به رغم پافشاری‌های متفاوت رئیس‌جمهوری روسیه، دو تن از مقامات آمریکایی تاکید کردند، پیش از آنکه ترکیه جنگنده سوخوی 24 روسیه را ساقط کند، مسکو ارتش آمریکا را از برنامه پرواز این جگنده مطلع نساخته بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به دنبال حادثه ساقط شدن سوخوی 24 کشورش آمریکا را نیز تا حدودی در این رابطه مقصر دانسته و گفت، ممکن است آمریکا جزئیات برنامه‌های عملیاتی روسیه را پیشتر به ترکیه داده باشد.

پوتین روز پنج شنبه به خبرنگاران در مسکو گفت: ما شرکای آمریکایی‌مان را از زمان و مسیر پرواز هواپیمای روسیه مطلع ساخته بودیم. دقیقا پس از این اطلاع رسانی ما بود که نیروی هوایی ترکیه جنگنده سوخوی 24 روسیه را سرنگون کرد. اما این سوال مطرح می‌شود که چرا ما این اطلاعات را به آمریکایی‌ها دادیم؟

این در حالی است که پنتاگون هنوز نسبت به این اظهارات پوتین اظهارنظری نکرده اما پیشتر اذعان کرده بود که روسیه پیش از برخی عملیات‌هایش همچون پرتاب موشک‌های کروز در 17 نوامبر سال جاری میلادی اطلاعات اولیه را به ائتلاف ضد داعش تحت رهبری آمریکا داده است.

چنین ارتباطی با هدف جلوگیری از برخوردهای نظامی تصادفی میان این دو دشمن سابق جنگ سرد صورت گرفته چرا که آن‌ها حملات هوایی موازی را در داخل سوریه انجام می‌دهند.

این دو مقام آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند، روسیه جزئیات عملیات‌هایش را آن گونه که پوتین تاکید دارد، اعلام نکرده است.

این در حالی است که محتوای ارتباطات میان ارتش‌های آمریکا و روسیه قبل و بعد از این رویداد هنوز مشخص و علنی نشده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =