یک قدم تا تبدیل ایلام و مهران به منطقه ی آزاد تجاری

طرح تبدیل منطقه مرزی ایلام و مهران به منطقه ی آزاد تجاری که از سال گذشته با سفر رئیس جمهور به این استان کلید خورده است در مراحل نهایی بوده و قرار است هفته ی آینده برای بررسی نهایی درصحن مجلس مطرح می شود.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در همین ارتباط در مصاحبه ای با کردپرس گفت: طرح تبدیل منطقه ی مرزی ایلام به منطقه ی آزاد تجاری پیش از این مطرح شده بود و تا جاهای خوبی هم پیش آمد و خوشبختانه در آستانه ی نهایی شدن است.
دکتر احمد شوهانی در ادامه افزود: تبدیل مرز مهران به منطقه ی آزاد تجاری در صورت محقق شدن تحول جدی در چرخه ی اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ایلام خواهد داشت و تمام اهتمام ما بر تحقق این هدف است.
شوهانی در خصوص روند پیگیری این طرح ملی اظهار داشت: بنده 152 امضا از نمایندگان مجلس اخذ کردم تا بتوانم این طرح را از فوریت اول به طرح دو فوریتی تبدیل بکنم که در مجلس مطرح بشود.
شوهانی همچنین تصریح کرد: این طرح ابتدا جز 16 طرح در اولویت بود که باز با پیگیری هایی که انجام شد این طرح از ردیف شانزدهم به ردیف هفتم ارتقا پیدا کرد و باز با رایزنی های مکرری که صورت پذیرفت توانستیم این طرح را در ردیف طرح های خارج از دستور برای بررسی ارتقا بدهیم.
شوهانی در پایان تاکید کرد: مناطق آزاد تجاری و صنعتی از 12 قانون مالیاتی و گمرکی معاف هستند و مردم ساکن در محدوده این مناطق از بسیاری مزایای آن همچون ورود و خروج کالا بدون تعرفه گمرکی برخوردار می شون و این مزایا قطعا تاثیری مستقیم بر اشتغال زایی و جذب سرمایه دارهای خارجی و داخلی دارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =