رئیس جهاد دانشگاهی: دولت صنایع پیشتاز را معرفی کند

به گزارش ایسنا،رئیس جهاد دانشگاهی گفت: دولت برای برند سازی محصولات باید صنایع پیشتاز را به تولید کنندگان معرفی کند.

حمیدرضا طیبی، بر ضرورت برندسازی تاکید کرد و گفت: برای موفقیت در حوزه برندسازی باید چند صنعت را به عنوان صنعت پیشتاز مورد توجه قرار دهیم و سعی کنیم در آن صنایع صاحب تکنولوژی و فناوری شویم.
وی افزود: برای برندسازی محصولات، معمولا دولت ها بر اساس مزیت‌های نیروی انسانی و منابع طبیعی چند صنعت را به عنوان مزیت ملی انتخاب می کنند و در صنایع مذکور صاحب دانش می‌شوند.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اگر دولت صنایع پیشتاز را انتخاب کند، تولید کنندگان نیز بر تولید محصولات مورد نظر تمرکز می‌کنند که این مهم به برندسازی محصولات کمک می‌کند.
طیبی ادامه داد: تا زمانی که دولت به این مهم بی توجه باشد و متقاضی برای تولید تکنولوژی های مختلف در کشور وجود داشته باشد در زمینه برند سازی محصولات نمی توانیم قوی عمل کنیم.
رییس جهاد دانشگاهی یادآورشد: به عنوان مثال کشور ما در صنایع نفتی، معادن و فولاد از پتانسیل‌های ویژه‌ای برخوردار است که توجه به این قابلیت‌ها و تمرکز بر ارتقای دانش و فناوری این حوزه می‌تواند ما را به برند جهانی تبدیل کند.
وی در ادامه از فعالیت جهاد دانشگاهی در حوزه برندسازی محصولات سخن به میان آورد و گفت: این برندها در حوزه فناوری‌هایی چون الکترونیک قدرت، الکترونیک مکانیک، کشاورزی ، داروهای گیاهی و شیمی بوده و به صورت موفق در جهاد دانشگاهی تجاری‌سازی شده‌اند.
این مسئول در پایان تامین نیازهای ملی و ورود به بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی را هدف این برند سازی دانست و گفت: این برندها به لحاظ کیفیت و قیمت با محصولات معتبر بین‌المللی رقابت می‌کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =