سازمان هواشناسی در جدیدترین اطلاعیه خود از وزش باد، بارش باران و تگرگ در کربلا و نجف در سه روز آینده خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در اطلاعیه سازمان هواشناسی آمده  است؛

پیرو اطلاعیه 79 مورخ94/09/08 ، با تشدید بارش باران و بارش برف در ارتفاعات در بعد از ظهر سه شنبه تا چهارشنبه وضع هوا در استانهای نیمه غربی کشور و دامنه های البرز به شرح زیر پیش بینی می شود:

سه شنبه 94/09/10: بارش باران و برف در ارتفاعات در غرب آذربایجان غربی، غرب کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان و شمال خوزستان که در ایلام و لرستان و شمال خوزستان گاهی با رگبار و رعدوبرق و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و در برخی نقاط بارش تگرگ وجود دارد و در جاده های کوهستانی اختلال در تردد جاده ای به سبب بارش برف و لغزندگی پیش بینی می‌شود. جنوب عراق و شهرهای مقدس نجف و کربلا با وزش باد و در برخی نقاط گرد و خاک و از اواخر وقت گاهی بارش پراکنده باران پیش بینی می‌شود.

چهارشنبه 94/09/11: استانهای شمال‌غرب کشور (آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، اردبیل و زنجان) با بارشش پراکنده باران و در ارتفاعات بارش خفیف برف در برخی نقاط با اختلال در تردد جاده‌ای، استانهای جنوب غرب و غرب کشور (ایلام، جنوب کرمانشاه، شمال خوزستان، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد) با بارش باران و در ارتفاعات با بارش برف که در ایلام و لرستان و شمال خوزستان گاهی با رگبار و رعد و برق و احتمال تگرگ و آبگرفتگی معابر عمومی وجود دارد. شهرهای جنوبی عراق (نجف و کربلا) با بارش پراکنده و گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

پنجشنبه 94/09/12: بارش باران در استانهای کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال بختیاری، شمال خوزستان و در ارتفاعات زاگرس بارش برف، در شمال و ارتفاعات البرز و شمال‌غرب کشور با فعالیت شاخه شمالی موج، بارش برف و در استانهای واقع در غرب کشور بارش برف و باران پیش بینی می‌شود.

در شهرهای زیارتی جنوب عراق وزش باد شدید و کاهش محسوس دما (حدود 10 درجه سلسیوس) پیش بینی می‌شود.

گفتنی است؛ با گذر این سامانه کاهش محسوس و قابل توجه دما در نیمه شمالی کشور از جمعه تا یکشنبه هفته آتی پیش بینی می‌شود که در شمال، شمال شرق و شمال‌غرب کشور دمای کمینه به زیر صفر درجه سلسیوس خواهد رسید و برخی نقاط در شمال شرق کشور در این مدت بیش از 15 درجه افت دما خواهد داشت.

از این‌رو توصیه می شود با توجه به وضعیت جوی پیش بینی شده اقدام لازم برای حفظ ایمنی و جلوگیری از خسارات احتمالی توسط هموطنان گرامی و سازمان‌ها و ارگان‌های مسئول به شرح زیر بعمل آید؛

- احتیاط لازم و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی در جاده های کوهستانی مناطق یاد شده.

- انجام پیش گیری‌های لازم در مناطق جنوب‌غرب کشور در مناطقی که احتمال آبگرفتگی معابر وجود دارد.

- عدم تردد در مناطق کوهستانی جنوب‌غرب به سبب احتمال رعد و برق و احتیاط لازم برای جلوگیری از خسارت در مناطق جنوب‌غرب به سبب بارش تگرگ.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 484121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =