ایسنا نوشت: جانشین ناجا با اشاره به روانی ترافیک بازگشت زائران حسینی از مرز چذابه و شلمچه از آنان خواست که این دو پایانه مرزی را برای بازگشت به کشور انتخاب کنند.

سردار اسکندر مومنی با حضور در جمع خبرنگاران در مرز چذابه گفت: بیش از 50 درصد زائران حسینی از سه مرز مهران ، چذابه و شلمچه به کشور بازگشته اند و پیش بینی می شود ظرف چند روز آینده بقیه زائران نیز بازگردند البته شرایط بازگشت از مسیرهای چذابه و شلمچه روان تر است و به زائران توصیه می کنیم که این مسیرها را برای باگشت به کشور انتخاب کنند.

مومنی با اشاره به اینکه استان خوزستان راه های متعددی از جمله خطوط ریلی دارد، گفت: ورود زائران به کشور و تردد آنان در این استان نسبت به مهران روان تر است.

جانشین فرمانده ناجا از ترافیک سنگین مسیر مهران خبر داد و گفت: از آنجا که جاده صرفا به ایلام محدود می شود، بیشتر زائران این مسیر را انتخاب کرده بودند همچنین بارندگی روزهای اخیر، دلایل این ترافیک سنگین است.

مومنی افزود: مهران از نظر مسافت نزدیک تر از چذابه و شلمچه است؛ اما در مجموع، زمان ورود زائران به کشور در مهران طولانی تر از دو مرز چذابه و شلمچه خواهد بود. بنابراین از زائرانی که با خودروی شخصی خود به ایلام و مهران نیامده اند بهتر است مسیر چذابه و شلمچه را برای بازگشت به کشور انتخاب کنند.

بر اساس گزارش سایت پلیس، مومنی به هماهنگی های صورت گرفته با مسئولان عراقی برای انتقال زائران با وسایل حمل و نقل عمومی از داخل کشور عراق به سه مرز چذابه، شلمچه و مهران خبر داد و افزود: همه مسئولان هر آنچه که در توان داشتند برای راحتی زائران عزیز انجام دادند.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به برخی مشکلات از جمله صادر نشدن ویزا برای همه زائران و مشکلات زیر ساختی در مهران گفت: طبیعی بود که تعداد زائران نسبت به سال قبل بیشتر باشد و مشکلات در مهران هم بیشتر دیده شده و اگر ظرفیت صدور ویزا در این شهر وجود داشت زائران بیشتری راهی عتبات عالیات می‌شدند.

ورود 179 هزار زائر از مرز مهران

فرمانده قرارگاه عملیاتی ظفر از ورود 179 هزار زائراربعین حسینی از پایانه مرزی مهران به کشور خبر داد و گفت: امروز جمعه حجم ورود زائران به کشور به اوج خود رسید.

سردار حسن کرمی افزود: با توجه به بارندگی شدید در شهر مهران و ترافیک سنگین در محور مواصلاتی پایانه مرزی تا شهر مهران، همه مسئولان، دستگاه های خدمات رسان و امدادی، سپاه، یگان ویژه و راهور با همدلی و انسجام مثال زدنی در صدد رفع گره ترافیکی هستند.

او با بیان اینکه زائران باید در بازگشت از عتبات عالیات مسیرهای کم ترافیک شلمچه و چزابه را به دلیل وجود زیرساخت‌ها و تسهیلات مطلوب تر انتخاب کنند، گفت: اما متاسفانه با این وجود زائران مرز مهران را انتخاب کرده‌اند که این مسئله برنامه ریزی‌های مسئولان و رده‌های اجرایی را تحت الشعاع قرار داده است.

بر اساس اعلام سایت پلیس، فرمانده قرارگاه عملیاتی ظفر با اشاره به اینکه محورهای مواصلاتی از بار سنگین ترافیکی برخوردار است، گفت: با توجه به زیر ساخت های شهری و راههای مواصلاتی استان ایلام و شهر مرزی مهران، همه مسئولان و نهادهای خدمات رسان نظامی و انتظامی با انسجام و هماهنگی و تلاش شبانه روزی سعی می کنند تا هیچ گونه خللی در روند تردد زائرین به استان ها و شهرهای مبداء به وجود نیاید و همچنین از زائرین عزیز نیز تقاضا داریم تا با صبر و شکیبایی بیش از پیش خادمین خود را در این راستا همیاری کنند.

ورود بیش از ۶۴۰ هزار زائر به کشور از مرزهای خوزستان

فرمانده انتظامی استان خوزستان از ورود بیش از ۶۴۰ هزار نفر از زائران اربعین حسینی به کشور از پایانه‌های مرزی استان خبر داد و گفت: تردد زائران در مرزهای خوزستان روان است.  

سردار محمدرضا اسحاقی در گفتگویی با اشاره به موج بازگشت زائران اربعین حسینی به کشور، گفت: بازگشت زوار از مرزهای استان خوزستان به صورت تدریجی و با ترافیک روان انجام می‌شود.

او با بیان اینکه از شب گذشته 463 هزار و 415 زائر از مرزهای چزابه و شلمچه وارد کشور شده‌اند، ادامه داد: از این تعداد، 335 هزار و 531 نفر از مرز شلمچه و 127 هزار و 884 نفر نیز از طریق مرز چزابه وارد کشور شده‌اند.

فرمانده انتظامی استان خوزستان به تمهیدات اتخاذ شده برای بازگشت زائران در پایانه‌های مرزی استان اشاره کرد و افزود: به حمدالله مشکل امنیتی در مرزهای استان وجود ندارد و زائران در امنیت کامل از طریق مرزهای خوزستان در حال وارد شدن به کشور هستند.

اسحاقی همچنین از اعمال محدودیت‌های ترافیکی برای روان‌سازی ترافیک در مسیرهای منتهی به پایانه‌های مرزی استان خبر داد و گفت: از میدان مقاومت خرمشهر تا پایانه مرزی شلمچه و از شهر «بستان» تا پایانه مرزی چزابه برای خودروهای شخصی، محدودیت‌های ترافیکی اعمال شده است.

او افزود: همچنین در شهرهای آبادان، خرمشهر، بستان، حمیدیه، سوسنگرد و غرب شهرستان اهواز، روان سازی ترافیک در دستور کار پلیس راهور استان قرار دارد.

فرمانده انتظامی خوزستان در پایان با توصیه به زائران اربعین حسینی مبنی بر پرهیز از عجله و شتاب به هنگام خروج از پارکینگ‌ها در پایانه‌های مرزی شلمچه و چزابه از آنان خواست با صبر و بردباری و نیز رعایت حق تقدم و احتیاط کامل رانندگی کنند. 

۴۷۲۳۶

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 485161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =