مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: هواشناسی استان کرمانشاه نسبت به وقوع یخبندان و سوزباد از فردا یکشنبه در استان کرمانشاه هشدار داد.

شاهرخ پارسا اظهار داشت: آخرین تحلیل نقشه‌های هواشناسی بیانگر ورود موج آخر از سامانه مستقر بر جو منطقه به استان کرمانشاه از بامداد فردا یکشنبه پانزدهم آذر ماه تا صبح دوشنبه است که سبب بارش برف و سوزباد می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بارش برف و سوزباد در بیشتر نقاط استان به‌ویژه در نیمه شرقی و نواحی شمالی استان به طور عمده در منطقه اورامانات و شهرستان‌های کنگاور، سنقر، صحنه، هرسین، کرمانشاه، دالاهو و اسلام‌آباد غرب بروز می‌کند.

پارسا با بیان اینکه بیشترین بارش استان در 48 ساعت گذشته مربوط به تازه‌آباد با 69 میلی‌متر است، گفت: این شرایط سبب کولاک، کاهش دید و لغزندگی به‌ویژه در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی استان می‌شود.

وی افزود: با خروج این موج تا پایان هفته، شاهد استقرار هوای بسیار سرد، وقوع یخبندان و کاهش دمای هوا بین پنج تا 10 درجه سانتیگراد به‌ویژه در صبح روزهای دوشنبه تا پنجشنبه در استان خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: ساکنین شهرستان های اسلام آبادغرب و دالاهو جمعه شب دمای هفت درجه زیر صفر را تجربه کردند.

پارسا اعلام کرد به دنبال برودت هوای سطح استان همچنین شهر کرمانشاه نیز شب گذشته دمای چهار درجه سانتی گراد زیر صفر را تجربه کرد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون استان چنین هوای سردی را تجربه نکرده است، گفت: این سرما همچنان تا پایان هفته بخصوص در هنگام شب ادامه خواهد داشت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 485509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =