ایسنا نوشت: مسئول تشکل دانشجویی انتظار دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه گفت: متاسفانه بسیاری از مسئولین به دانشجویان دید سیاه‌لشگر دارند که نیاز است این دیدگاه اصلاح شود.

میثم ایمانی در آستانه روز دانشجو با تبریک این روز به همه دانشجویان ایران، اظهارکرد: دانشجویان قشر روشنفکر، فعال و پرانرژی جامعه هستند که نیاز است مسئولین به آنها دید ویژه تری داشته باشند.

 

وی با ارزیابی خود از وضعیت فعلی جنبش های دانشجویی گفت: در دوران هشت ساله دولتهای نهم و دهم شاهد یک دوره رکود و حتی خفقان در عرصه فعالیت جنبش های دانشجویی کشور بودیم و بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم این شرایط تغییر کرد و فضا برای فعالیت جنبش های دانشجویی قدری هموارتر و آزادتر شده است.

 

ایمانی ادامه داد: در هشت سال دولت گذشته شاهد نوعی تک صدایی میان جنبش های دانشجویی بودیم که حتی در این سالهای آخر به همان تک صداها هم خیلی اجازه فعالیت داده نمی شد.

 

مسئول تشکل انتظار دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه گفت: خوشبختانه در شرایط کنونی جنبش دانشجویی از حالت تک صدایی درآمده است.

 

وی در پاسخ به این سوال که جنبش های دانشجویی چگونه باید عمل کنند که پایگاه جریانهای سیاسی نشوند، افزود: جنبش های دانشجویی باید همواره استقلال خود را حفظ کنند و به هیچ حزب، گروه و جریان سیاسی اجازه ندهند که از آنها سوء استفاده کنند.

 

ایمانی همچنین در پاسخ به این سوال که چرا حضور دانشجویان در تشکل های دانشجویی کمرنگ است، گفت: با این نکته موافقم که دانشجویان تمایل چندانی برای حضور در فعالیت های تشکلی و از این دست را ندارند که باید گفت دلایل متعددی دارد و یکی از عمده ترین دلایل آن مشکلات اقتصادی جامعه است. یعنی یک دانشجو در شرایط کنونی برای تامین شهریه دانشگاهش و دیگر هزینه ها ناچار است به سمت کسب درآمد روی آورد، بنابراین طبیعی است که دیگر فرصت چندانی برای فعالیت های دانشجویی نداشته باشد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 485511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =