مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی اعلام کرد: با آغاز موج سرما در منطقه شمالغرب کشور، مصرف گاز در آذربایجان شرقی طی 24 ساعت گذشته از مرز 30 میلیون متر مکعب گذشت.

به گزارش خبرآنلاین، ولی اله دینی افزود: با ورود توده هوای سرد به کشور و بارش اولین برف پاییزی در استان و کاهش محسوس دمای 10 الی 15 درجه ای در سطح استان آذربایجان شرقی مصرف گاز طی 24 ساعت گذشته در استان از مرز 30 میلیون متر مکعب گذشت.

وی تصریح کرد: در 24 ساعت گذشته مشترین گاز استان 30 میلیون متر مکعب گاز مصرف نمودند که حاکی از افزایش 4 میلیون مترمکعبی بسبت به روز های گذشته می باشد.

دینی گفت: در 8 ماهه اول سال 4 میلیارد و 534 میلیون مترمکعب گاز در سطح استان مصرف شده است که حاکی از افزايش 28 درصدی مصرف گاز به مدت مشابه سال قبل می باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش 126 درصدی مصارف گاز نیروگاه ها اشاره کرد و افزود : در 8 ماهه سال گذشته 544 میلیون مترمکعب گاز در بخش نیروگاهی مصرف شده بود که خوشبختانه این رقم در در 8 ماهه اول سال به یک میلیارد و 230 میلیون مترمکعب رسیده است.

مهندس دینی با بیان اینکه با افزایش مصرف و سرد شدن هوا حوادث ناشی از مصرف گاز طبیعی نیز افزایش می یابد افزود : متاسفانه در 8 ماهه اول سال 12 نفر از مشترکین در اثر بی مبالاتی و سهل انکاری ناشی از عدم رعایت نکات ایمنی جان خود را از دست دادند مشترکین را به رعایت نکات ایمنی دعوت نمود.

وی با اشاره به پاره ای از نکات ایمنی از مشترکین درخواست نمود: یکبار دیگر دودکش ، اتصالات وسایل گرمایشی از جمله بخاری، شیلنگ، بست، ترموکوپل را بازدید و از سالم بودم و عملکرد درست آنها اطمینان حاصل نمایند.

مدیرعامل شرکت گاز استان به آمادگی کامل نیروهای امدادی در سطح استان اشاره کرد و افزود: مراکز امدادی شهری و روستایی این شرکت در اقصی نقاط استان با سامانه تلفنی 194 آماده ارائه خدمات مشاوره ای و امدادی به مشترکین محترم بصورت شبانه روزی می باشند.

دینی در خاتمه اظهارداشت: مشارکت مردم فهیم استان در زمینه مدیریت مصرف گاز این شرکت را در ارائه خدمات بهینه و پایداری مستمر جریان گاز یاری خواهد نمود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 485729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =