کارشناس خاورمیانه: شهر سنجار آزاد نشد، داعش با توافق این شهر را خالی کرد

یک کارشناس خاورمیانه می گوید آنچه در خصوص آزادسازی شهر سنجار گفته و تبلیغ می شود نادرست است و در واقع داعش طی توافقی از این شهر عقب نشینی کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرآنلاین مصطفی فهیمی در یادداشتی با اشاره به اینکه عملا در 15 ماه گذشته ائتلاف ضد داعش اقدامی برای شکست این گروه تروریستی نکرده نوشت: عمده شهرها و مناطق آزاد شده در عراق با درگیری های سخت و خونین با داعش همراه بوده است حال آنکه در خصوص آزاد سازی سنجار ما شاهد چنین نبردی نبودیم.

فهیمی می گوید: بر اساس «اطلاعات موثق» شهر سنجار در شمال عراق که به تازگی فقط ظرف چند ساعت با همکاری پیشمرگه و آمریکا به اصطلاح آزاد شد و با پوشش وسیع رسانه ای نیز همراه بود، نوعی توافق بین طرفین بوده نه عملیات نظامی!

به گفته این کارشناس مسائل عراق بر اساس «اطلاعات و گزارش های موثق» داعش از سنجار عقب نشنی کرد و نیروهای کرد وارد شهر شدند و در عمل عملیات آزاد سازی صورت نگرفت. روشن است مناطقی که معمولا از دست داعش آزاد می شود طی نبردهای سنگین و چندین شبانه روزی صورت گیرد نه تنها طی چند ساعت! آن هم بدون تلفات به داعش.

فهیمی با تاکید براینکه تمام مناطق آزاد شده از چنگال داعش در عراق شامل امرلی، جرف الصخر، سعدیه، جلولا، جبل منصور، عظیم، سلمان بیگ،تکریت، بیجی، الدوره، العلم و برقراری کامل امنیت در استان دیاله، جبل حمرین و ... از طریق نیروهای بسیج مردمی عراق بدون «هیچ» کمک و یا مساعدتی از طرف امریکایی ها صورت گرفته گفت: آمریکایی ها نه تنها کمک نکرده اند بلکه «بعضاً» گزارشاتی مبنی بر مساعدات آنها به داعش در اثنای حملات نیروهای مردمی وجود دارد.

این کارشناس برای اقامه دلیل در خصوص ادعای خود می گوید: عمده مراکز نظامی و آموزشی داعش در دشت های سهل الوصول حملات هوائی قرار دارند در حالی که تا کنون هیچ عملیات نظامی علیه این مراکز گزارش نشده است. یعنی آمریکایی ها که مدعی مبارزه با داعش هستند به راحتی می توانند این مراکز را با چند سورتی پرواز نابود کنند اما نه تنها چنین کاری نمی کنند بلکه با گذشت 15 ماه از تشکیل ائتلاف همچنان خط اعزام نیروی انسانی و ورود تجهیزات برای داعش از طریق کشورهای هم پیمان آمریکا در منطقه و هم مرز با عراق و سوریه باز و عملیات لجستیک و پشتیبانی ادامه دارد .

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 486213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
    برادران روس هم که مدعی مبارزه با داعش هستند هم میتوانند پایگاههای داعش را بمباران کنند ولی نمی کنند چرا؟؟؟؟
    • بی نام RO ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
      چون تو عراقه نه سوریه
    • بی نام IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
      چون عراق هنوز اجازه حمله به داعش تو خاك عراق رو به روسيه نداده
  • علی IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
    17 28
    بی نام چرا دروغ می گی ؟
    • بی نام A1 ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
      18 9
      ولی ترکیه داره مداخله نظامی میکنه
  • مسعودا A1 ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
    62 4
    دوستان همه دارن برای منافع خودشون می جنگن این وسط مردم بدبخت آلت دست شدن
  • موسویان IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    9 3
    اوه تاواریش های طرفدار رفیق پوتین چقدر زیاد شدن؟ اینجا فرارو هستش یا روزنامه "پراودا" چاپ کرملین؟ ولی بدونید که رفیق پوتین تا تحریمها خرخره اش رو نگرفت وراه نفسش بند نیومد اصلا برای ایران وبقیه تره هم خرد نمیکرد... یکی از کارشناسان روس تبار حرف جالبی میزدش توی یه رسانه غیر روسی میگفتش که نگاه کنید که تاواریشهای انقلابی کرملین چه کرده اند با روسیه بزرگ که دربدر دنبال متحدینی از کشورها وحتی گروههای نظامی در منطقه میگرده میگفت پوتین ترکیه رو تهدید کرد وقتی نگاه چپ ناتو رو دید زود جمعش کرد وگفتش که ایکاش بخاطر دوستانمون در ترکیه ومردم ترکیه نبود تا چه میکردم وچیکارش میکردم وخلاصه ماستمالیش کرد شما حساب کنید روسیه حتی حقوق کارمندان بخش کریمای اوکراین رو که ضمیمه خودش کرده نداده و بقیه....