رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین: نسبت پرستار به تخت در قزوین 0.6 است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: با راه‌اندازی بیمارستان‌‍‌های جدید به طور جد به نیروی پرستار احتیاج داریم و در حال حاضر نسبت پرستار به تخت در استان 0.6 است و این رقم باید به 0.4 افزایش پیدا کند و از لحاظ بکارگیری نیروهای پرستاری تضمین کامل وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، منوچهر مهرام رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در مراسم گرامیداشت روز 16 آذرماه که در دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در عرصه ارائه خدمات سلامت در کشور زمینه‌ای ایجاد شده و توسعه در بخش سلامت اتفاق افتاده که این توسعه نیازمند نیروی انسانی متخصص در عرصه سلامت است.

وی افزود: دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی نباید نگران بازار کار باشند افرادی که تحصیلات دانشگاهی دارند با افرادی که در دوره‌های آموزشگاهی تحت عنوان کمک پرستاری و پرستار بالینی شرکت می‌کنند تفاوت دارند و کلیه دوره‌هایی که توسط موسسات و در خارج از دانشگاه برگزار می‌شود اعتبار ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین خاطرنشان کرد: در رشته پرستاری برای مقاطع تحصیلات تکمیلی رشته‌هایی ایجاد شده تا نیروی پرستار متخصص در امور مختلف داشته باشیم.

وی تصریح کرد: سیاست زدگی یکی از گرفتاری‌هایی که کشور به آن مبتلاست و این مایه تاسف است چراکه سیاست تمام ابعاد زندگی ما از جمله اقتصاد، اخلاق، ورزش و حتی علم را تحت تاثیر خود قرار داده به گونه‌ای که خود سیاست را درگیر خود کرده است.

مهرام افزود: دیانت بسیاری از ما مسئولان در اثر سیاست زدگی از بین رفته و این سیاست زدگی در همه سطوح بسیاری از دوستی‌ها را از بین برده است.

وی گفت: من گرایش سیاسی خود را در کار دخیل نکرده‌ام و از این جا تقاضا دارم وقت خود را بجای حاشیه‌ها صرف اصل‌ها کنیم و در این راستا باید از کلیه فعالیت‌های افراط گرایانه‌ای که ما را از کار اصلی بازمی‌دارد و دوستی‌ها را از بین می‌برد پرهیز کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین تاکید کرد: باید در محیط دانشجویی اجازه دهیم همه دیدگاه‌ها و جناح‌های سیاسی صحبت کرده و همدیگر را متهم نکنیم.

مهرام یادآور شد: اعتدال برگرفته از آموزه‌های دینی و بحث منطقی است و در تمام زمینه‌ها جانب اعتدال را رعایت کنیم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 486832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =