تماس کفاشیان با دستیار جدید کروش؛ لیگ تمام شد به تیم ملی ملحق شو

جواد نکونام به احتمال فراوان پس از اتمام بازی های این فصل لیگ برتر دستیار کارلوس کروش می شود.

داریوش سعیدی-خبرگزاری خبرآنلاین؛ علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال توافق پشت پرده ای را با جواد نکونام، کاپیتان سابق تیم ملی داشته است. پس از خداحافظی این بازیکن از تیم ملی، کارلوس کروش از فدراسیون خواست تا سریعا مذاکرات را برای حضور او در کادر فنی ایران انجام دهد. نکونام در تابستان گذشته هر چقدر منتظر ماند، هیچ پیغامی از سوی فدراسیون دریافت نکرد تا همچنان به بازیگری ادامه دهد. اما خبرهای رسیده از فدراسیون فوتبال حکایت از آن دارد که مذاکرات اولیه کفاشیان برای حضور نکونام در تیم ملی صورت گرفت و رئیس فدراسیون از این بازیکن خواست تا خرداد سال آینده به اردوی تیم ملی ملحق شود و از دیدار با مقدونیه و نروژ روی نیمکت بنشیند.

اصرار کروش به همکاری با نکونام
تیم ملی ایران در شهریور ماه سال آینده استارت خود را در رقابت هایی نهایی مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه می زند. کارلوس کروش اصرار دارد همکاری نکونام با تیم ملی قبل از شروع رقابت ها آغاز شود تا او بتواند کمک حالش باشد. کاپیتان سابق ایران، در دوران حضور در تیم ملی، وزنه سنگینی برای کروش به حساب می آمد؛ به شکلی پس از خداحافظی او از تیم ملی، کارلوس در مصاحبه ای گفت: «به جرات می گویم نکونام بهترین کاپیتان من در طول دوران مربیگری ام است. حتی بهتر از رائول، رونالدو، روی کین و....»

کفاشیان این بار زنگ زد
نکونام در تیم ملی علاوه بر وظایف فنی، در کنترل جو تیم کمک زیادی به کروش می کرد. او به خاطر ارتباط نزدیک با بازیکنان تیم ملی، همیشه از وضعیت آنها خبر داشت و اگر مشکلی به وجود می آمد، پیشقدم می شد تا به حل آن کمک کند. پس از خداحافظی نکونام، اکثر بازیکنان تیم ملی در مصاحبه های مختلف به حمایت از او پرداختند و خواستار حضورش در تیم ملی شدند؛ حتی به عنوان بازیکن.
نکونام اما تصمیم خود را برای خداحافظی گرفته بود و تنها می ماند یک راه؛ حضور به عنوان مربی. پس از درخواست کارلوس کروش، این بار علی کفاشیان جدی تر از همیشه سراغ جواد نکونام رفت و با او مذاکراتی داشت. شنیده های موثق از داخل فدراسیون حکایت از آن دارد که این مذاکرات ابتدایی به نتیجه رسیده و جواد نکونام ابراز تمایل کرده تا از خرداد 95 در کنار ایران باشد. کروش هم گویا در صحبت های تلفنی اخیر خود با این بازیکن، از او خواسته که سریعتر به اردوی ایران ملحق شود.

نکونام میراث کروش
تیم ملی ایران فعلا تعطیل است و از فروردین ماه سال بعد استارت دوباره می زند. تیم ملی در روز پنجم و دهم فروردین 95 دو مسابقه برابر هند و عمان دارد و پس از آن پرونده بازی های مرحله اول مقدماتی جام جهانی را می بندد. فروردین ماه هم مسابقات مرحله نهایی قرعه کشی می شود و ایران حریفان خود را خواهد شناخت. نکونام هم بارها برای کمک به تیم ملی ابراز تمایل کرده است. البته او در یکی از مصاحبه هایش گفت دو سال دیگر می خواهد بازی کند اما بی شک درخواست کروش می تواند تصمیم او را تغییر دهد. مربی پرتغالی هم علاقه دارد تا تجربیات خود را به بازیکنی مثل نکونام منتقل کند. او در مصاحبه ای گفته بود: «نکونام، آندو و مارکار آقاجانیان میراث من در این فوتبال خواهند بود تا بتوانند ادامه دهنده راهم باشند.»

 

252 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 488465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =