ایسنا نوشت: دبیر ستاد اجرایی سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از برپایی 86 محفل انس با قرآن در زمان برپایی این مسابقات با حضور قاریان بین‌المللی و کشوری در کرمانشاه خبر داد.

حجت الاسلام حسین قبادی با بیان اینکه در حاشیه برگزاری مرحله کشوری سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم 86 محفل انس با قرآن با حضور جمعی از قاریان بین‌المللی و کشوری در کرمانشاه برگزار خواهد شد، گفت: این محافل از 24 آذر تا سوم دی‌ماه سال جاری در شهر‌های مختلف استان کرمانشاه برگزار خواهد شد.

قبادی با بیان اینکه همه ساله تعدادی از قاریان نامدار جهان اسلام برای تلاوت در محافل جانبی مسابقات سراسری و بین‌المللی قرآن کریم به کشور دعوت می‌شوند، از سفر "محمد ابراهیم" قاری پاکستانی برای تلاوت در محافل جانبی سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در کرمانشاه خبر داد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف استان کرمانشاه افزود: این قاری پاکستانی در سی‌ودومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به عنوان شرکت‌کننده حضور یافت و با حضور در فینال مسابقات به مقام سوم رسید.

قبادی با بیان اینکه 280 کاروان قرآنی با عنوان مهاجران الی‌الله برای حضور در سالن‌های مسابقات کشوری قرآن سازماندهی می‌شوند، گفت: همچنین در طول برگزاری مسابقات برنامه‌های فرهنگی ویژه ای در استان برپا می‌شوند که از جمله آنها می توان به برگزاری مسابقات فرهنگی و قرآنی اشاره کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه سالن اصلی برگزاری مسابقات برادران سالن "انتظار" و خواهران سالن"بعثت" خواهد بود، گفت: همچنین در حاشیه محل برگزاری مسابقات قرآن در بخش خواهران و برادران بیش از هزار متر مربع نمایشگاه در غرفه‌های مختلف و با مضامین گوناگون در قالب مباحث قرآنی و فرهنگی دایر می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در ادامه گفت: به مناسبت برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران به میزبانی استان کرمانشاه و تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در زنده نگه داشتن یاد و خاطره جان باختگان فاجعه منا(مهاجران الی‌الله) پارک روبروی تالار انتظار محل برگزاری مسابقات به نام مهاجران نامگذاری می‌شود.

قبادی افزود: این اقدام به جهت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای قاری فاجعه منا انجام خواهد شد.

قبادی با بیان اینکه نامگذاري معابر و ميادین و بوستان شهرها به نام شهداي منا به ویژه شهدای قاری مي‌تواند ياد و خاطره اين عزيزان را زنده نگه دارد، گفت: این حرکت فرهنگی و قرآنی همزمان با برگزاری آئین افتتاحیه سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم روز 28 آذرماه جاری در تالار انتظار کرمانشاه رخ خواهد داد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: در روز افتتاحیه سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قران کریم از تندیس پنج قاری کشور که در فاجعه منا به سوی ابدیت پرکشیدند رونمایی می‌شود.

به گفته قبادی تندیس قاریان مهاجر الی‌الله روز بیست و هشتم آذرماه و قبل از آغاز مراسم افتتاحیه مسابقات سراسری قرآن کریم توسط مسئولان در بوستان مقابل سالن انتظار رونمایی می شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 488475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =