جلسه رونمایی از پروژه دولت همراه در استان البرز با حضور مرتضی بانک، معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری، سید حمید طهایی استاندار البرز، سید مجید صدری مدیرعامل رایتل، رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت ریاست جمهوری و جمعی از مدیران استانی استان البرز و ریاست جمهوری برگزار شد.

دولت همراه رایتل

در اين جلسه مرتضي بانك ضمن خوش آمد گويي به استاندار و ديگر حاضرين در جلسه، در خصوص لزوم ايجاد و توسعه زيرساخت دولت همراه و استفاده از سامانه هاي ميزباني شده بر بستر آن توضيحاتي ارائه كرد.

معاون كل سرپرست نهاد رياست جمهوري گفت: ارائه اين خدمات توانسته روز به روز نقش برجسته تري در ارائه خدمات دولت، هوشمند سازي اداري و تعاملات دستگاه ها ايفا كند كه در نهايت مي­تواند موجبات رضايتمندي مردم و تحقق حاكميت و دولت دانا را فراهم آورد.

در ادامه استاندار البرز نیز ضمن تشكر از مجموعه نهاد رياست جمهوري، شركت خدمات ارتباطي رايتل و نيز شركت مخابرات استان تهران، در خصوص توسعه زير ساخت هاي ارتباطي استان البرز، اظهار داشت: پروژه دولت همراه، گامي موثر در ارائه خدمات دولتي و عمومي بصورت سريع و آسان با هدف ارتقاء عدالت اجتماعي و افزايش رضايتمندي شهروندان با بهره مندي اثر بخش از فناوري هاي همراه است.

سيد مجيد صدري، مدير عامل شركت خدمات ارتباطي رايتل نیز در این جلسه با بیان این نکته که مالكيت صد در صدي رایتل در اختیار سازمان تامین اجتماعی و بیمه شدگان این سازمان است گفت: رويكرد اين اپراتور، مشاركت موثر در ايجاد و توسعه دولت همراه با استفاده از همه ظرفيت هاي موجود ارتباطي كشور است.

صدري افزود: پروژه دولت همراه براي نهاد رياست جمهوري در بستر پرسرعت نسل 3 و 4 تلفن همراه رايتل به اتمام رسيده و فاز پايلوت اين پروژه براي استان البرز، بعنوان استان پيشرو در اين پروژه در حال انجام است که رونمايي آزمايشي از آن در همين جلسه انجام شد.

مدیرعامل رایتل ادامه داد: سعی کرده ایم شبکه ای اختصاصی و با امنیت بسیار بالا، برای نهاد ریاست جمهوری آماده نماییم و آماده ایم این شبکه را توسعه دهیم.

صدری گفت: استانداری البرز با حمایت استاندار از این شبکه استقبال کرد و این پروژه برای این مرکز به صورت پایلوت راه اندازی شده است و ما امیدواریم که تا سطح فرمانداری و بخشداری نیز توسعه یابد. ارتباط بین شبکه دولت و شبکه اختصاصی استان البرز اتفاق خوبی بوده است که امیدواریم هرچه سریعتر بتوانیم سایر استان ها را نیز به شبکه مرکزی دولت وصل کنیم.

در پايان اين جلسه نیز، تفاهم نامه همكاري هاي فناوري اطلاعات و ارتباطات بين نهاد رياست جمهوري و استانداري البرز به امضاء طرفين رسيد.

شایان ذکر است دولت همراه، مدل بالغ شده از دولت الكترونيك و پيشنياز دولت هوشمند مي باشد كه در آن از فناوري تلفن همراه و پايانه هاي هوشمند به عنوان بستري به منظور ارائه خدمات دولتي و عمومي استفاده مي شود. چشم انداز دولت همراه، تسريع و تسهيل در ارائه خدمات دولتي و عمومي با هدف ارتقاء عدالت اجتماعي و افزايش رضايت شهروندان از طريق فراگيرسازي دسترسي به خدمات با بهره گيري اثر بخش از فناوري تلفن همراه مي باشد.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 488789

برچسب‌ها