۰ نفر
۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴

اقتصادنیوز به نقل از بلومبرگ نوشت: سقوط بیش از 10 درصدی قیمت نفت از زمان نشست 4 دسامبر اوپک، هرگونه روند صعودی نفت خام را سرکوب کرده است. آخرین باری که این گروه، بازار را به چنین شکلی به هم ریخت، بعد از نشست نوامبر 2014 اوپک بود.

پیام سازمان کشورهای صادرکننده نفت در این ماه این بوده که میزان تولید خود را حفظ خواهند کرد. این پیام تکرار موضع اوپک در نوامبر سال گذشته بود. بعد از آن نشست، در پی باقی ماندن عرضه مازاد، قیمت نفت در عرض هفت هفته 40 درصد ریزش داشت. در حال حاضر عملکردی مشابه منجر به سقوط قیمت نفت تا محدوده 25 دلاری خواهد شد.

ونزوئلا هشدار داده که تاریخ ممکن است مجددا تکرار شود. الوگیو دل‌پینو،‌ وزیر انرژی ونزوئلا در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به ریزش 20 دلاری قیمت نفت خام بعد از تصمیم نوامبر 2014، اعلام کرد:‌ «اگر استراتژی مشابه را پیش بگیریم، نفت خام تا مرز 20 دلار نیز سقوط خواهد کرد.»

تحلیلگران نیز اشاره داشتند که با توجه به این وضعیت،‌ هیچ کفی را برای قیمت نفت متصور نیستند. آدام لانگسون، تحلیلگر مورگان استنلی اعلام کرد:‌ «در حالی که بازار با عرضه مازاد روبروست و این میزان در سال 2016 بیشتر نیز خواهد شد،‌ ارزش ذاتی برای نفت وجود ندارد.»

گلدمن ساکس نیز هشدار داد که اگر مخازن مورد استفاده برای ذخیره نفت خام پر شوند، قیمت ممکن است به سطح 20 دلاری نیز برسد.

 

 

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 488879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =