ایرنا به نقل از معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی سه شنبه نوشت: بیش از 40 درصد راه های کشور از وضع نامطلوبی برخوردار است و برای کاهش مشکل ها و هزینه های نگهداری راه ها، باید کیفیت قیر و آسفالت ارتقا یابد.

«سیدحسین میرشفیع» در هفتمین همایش ملی قیر و آسفالت ایران افزود: برای حفظ کیفیت قیر و ارتقای کیفیت آسفالت در کشور مقرر شده است از آغاز سال 1395 هرگونه حمل قیر با استفاده از تانکرهای دوجداره انجام شود.

 

وی تاکید کرد برای تعیین شاخص ناهمواری راه های کشور باید به زیرسازی لایه های راه ها نیز توجه شود و گفت: ارتقای کیفیت مصالح راهسازی از سوی تولیدکنندگان و انجام کیفی کار به دست پیمانکاران بسیاری از مشکل های بخش نگهداری راه های کشور را به حداقل می رساند.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره مزیت بازیافت روکش آسفالت راه های کشور یادآوری کرد: همواره ثروت زیادی در راه های کشور نگهداری می شود و با عملیات بازیافت روکش راه ها افزون بر ارتقای ایمنی، عمر راه ها نیز افزایش می یابد.

میرشفیع افزود: در چند ماه آینده تمام قیرهای امولسیونی از نظر کیفی بر پایه استاندارد تعریف شده ارزیابی می شوند تا قیر مورد نیاز حوزه راهسازی و هرگونه عملیات روکش راه های کشور با استفاده از آسفالت کیفی انجام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: عملیات روکش آسفالت و لکه گیری راه ها و معبرها همواره در فصل تابستان انجام می شود، در صورتی که اگر کیفیت آسفالت ارتقا یابد انجام این عملیات در فصل زمستان نیز عملی خواهد بود.

هفتمین همایش ملی و نمایشگاه قیر و آسفالت با حضور کارشناسان و متخصصان راهسازی و حمل و نقل جاده ای بیست و چهارم و بیست و پنجم آذرماه در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار می شود.

 

 

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 488908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =