رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران، طرح ساماندهی دست‌فروشان را برای شهر تهران بسیار خطرناک دانست و گفت:‌ پدیده دستفروشی، ‌دو راهی اخلاق یا قانون است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ محمد حقانی در جلسه امروز شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور به گفته تعدادی از مدیران شهری تهران درباره طرح ساماندهی دستفروشان سطح شهر اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح برای شهر بسیار خطرناک است.

وی با اشاره بند 20 ماده 55 قانون شهرداری ها گفت: بر اساس این قانون سد معابر عمومی و اشغال پیاده روها و استفاده غیرمجاز از آنها و میدان‌ها و پارک و باغ های عمومی برای کسب، سکنی یا هر عنوان دیگر ممنوع است و شهرداری مکلف است از آن جلوگیری و در رفع موانع موجود و آزاد نمودن معابر و اماکن مذکور و رفع سدمعبر اقدام کند. 

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران ادامه داد: به استناد به ماده 101 قانون شهرداری‌ها، اراضی کوچه‌های عمومی و میدان‌ها و پیاده روها در مالکیت شهرداری است. همچنین به موجب ماده 690 قانون مجازات اسلامی هر فردی که اقدام به هرگونه تجاوز و تصرف عدوانی یا ایجاد مزاحمت یا ممانعت از حق در املاک متعلق به شهرداری کند، به مجازات یک ماه تا یکسال حبس محکوم می شود و با تشخیص قاضی 90 هزار تومان تا یک میلیون و 300 هزار تومان جزای نقدی پرداخت خواهد کرد.

حقانی گفت: مواجه با پدیده دستفروشی، ‌دو راهی اخلاق یا قانون است، دستفروشی زاییده فقر و بی عدالتی است و ساماندهی آن یعنی به رسمیت شناختن دستفروشی است. شهر تهران پرجاذبه است و با این اقدام می‌‌خواهیم به صورت ظاهری دست‌فروشی را به رسمیت بشناسیم و ساماندهی کنیم .

وی با اشاره به اینکه در اوایل انقلاب این موضوع در پارک ملت اجرایی شد و شاهد بودیم که چه درگیری‌هایی به وجود آمد، اعلام کرد:‌ باید با کمک سایر نهادهای دولتی و سازمان بهزیستی فکر اساسی در خصوص دست‌فروشان انجام شود.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در این باره گفت: تذکر بجای بود اما باید در جریان باشیم که این طرح برای جمع آوری دست فروشان است نه ساماندهی.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 488986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عطا IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    1 0
    شهداری تهران به هر طریقی شده میخواهد درآمد داشته باشد و به فرهنگ و اعتبار کشور هم کاری ندارد با این کار ذلال ها و تاجرها را زیاد تر و پر درآمد تر و اجناس را گرانتر میکند . سیستم مدیریتی باید مولد شغل تولیدی باشد نه دلالی