امام جمعه قزوین: وحدت حوزه و دانشگاه تضمین کننده امنیت ملی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: وحدت بین حوزه و دانشگاه تضمین کننده امنیت ملی و زمینه ساز رشد علمی در کشور است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه این هفته قزوین با اشاره سالروز شهادت شهید مفتح به دست گروه منافق فرقان و روز وحدت حوزه و دانشگاه، افزود: اتحاد بین حوزه و دانشگاه جامعه را به ایده آل های اسلامی نزدیک می کند.
وی اظهار کرد: وحدت بین این دو نهاد نه تنها به حرکت های علمی کشور معنا می بخشد بلکه دست فتنه گران که در حال سرمایه گذاری روی دانشجویان هستند را نیز کوتاه خواهد کرد.
امام جمعه قزوین اظهار کرد: وحدت بین این دو نهاد فرهنگی و اجتماعی نقشه های شوم دشمنان را خنثی می کند و در کنار این خوشبختانه جامعه دانشگاهی ما در صورت بروز هر گونه حرکت ناشایست از سوی فتنه گران جواب دندان شکنی به آنها می دهند.
حجت الاسلام عابدینی خاطرنشان کرد: دغدغه وحدت حوزه و دانشگاه در بیانات رهبر معظم انقلاب نیز به خوبی مشهود بوده و ایشان در یکی از فرمایشات خود می فرمایند که وحدت حوزه و دانشگاه یکی از اساسی ترین و پیچیده ترین و عمیق ترین مسایل انقلاب است.
وی همچنین گفت: اتحاد حوزه و دانشگاه یکی از راهبردهای اصلی حضرت امام خمینی (ره) برای مقابله با ترفندهای دشمنان و تحقق اسلام ناب محمدی بود که ما نیز باید به این امر اهتمام ویژه ای داشته باشیم.
امام جمعه قزوین اضافه کرد:حوزه و دانشگاه در جهت تشکیل و ارتقای جامعه اسلامی به عنوان هدایت گر و الگوی جوامع دیگر در حرکت اند و اگر ما بخواهیم عزت و اقتدار و صلابت خود را حفظ کنیم لازمه آن حرکت علمی، وحدت و همگامی حوزه و دانشگاهیان و از آن مهمتر دشمن شناسی، بصیرت، آگاهی و توجه به عوامل وحدت است.
حجت الاسلام عابدینی همچنین تاکید کرد: روحانیون حوزه های علمیه باید ارتباط خود را با دانشگاهها بیشتر کرده و عامل وحدت بیشتر بین این دو حوزه در جامعه اسلامی باشند.
وی، شهید مفتح را یکی از شاگردان برجسته و از همراهان بی بدیل و بی نظیر نهضت حضرت امام خمینی(ره) دانست و افزود: ایشان علاوه بر تحصیلات حوزوی در بحث رشته الهیات نیز فعال بود و در نهایت نیز در دانشگاه به فیض شهادت نایل شدند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در ادامه به دستگیری رئیس سازمان اسلامی نیجریه اشاره کرد و گفت: این کشور در غرب آفریقا با 170 میلیون نفر جمعیت است که 60 درصد آنها مسلمان و 12 میلیون نفر از این جمعیت مسلمان شیعه هستند که همه آنها پرورش یافته شیخ ابراهیم یعقوب زکزکی هستند.
حجت الاسلام عابدینی افزود: حمایت مسلمانان از برادران و خواهران خود در نیجریه نشان دهنده وحدت توحیدی بین مسلمانان جهان است که باعث می شود مسلمین در کنار هم قرار گرفته و بیشتر منسجم شوند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پایان تاکید کرد: ما هرگز دست دشمنان را نمی فشاریم بلکه با یاری خدا دست دشمن را قطع خواهیم کرد و خداوند یاور ما بوده و هر روز پر قدرت تر از گذشته در صحنه حضور پیدا خواهیم کرد.
گفتنی است در نماز جمعه این هفته شهر قزوین تعدادی از دانش آموزان مدارس استان قزوین به منظور اجرای طرح انتخاب مرجع تقلید و شناخت بیشتر مرجع تقلید در صف نمازگزاران حضور داشتند.
همچنین نمازگزاران قزوینی تظاهرات گسترده ای در اعتراض به دستگیری غیر قانونی رهبر شیعیان نیجریه انجام داده و این کار را محکوم کردند.
نمازگزاران قزوینی در این راهپیمایی شعارهایی را علیه آمریکا، رژیم صهیونیستی و نیز برخی کشورهای منطقه که از گروه های تکفیری حمایت می کنند سر دادند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 489875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =