مشق اسلامی یک معلم جغرافی همه مدارس یک شهر را در آمریکا تعطیل کرد/ آن تکلیف چه بود؟

این روزها در آمریکا تبلیغت زیادی علیه اسلام انجام می شود، تبلیغاتی که حتی منجر شده است تکلیفی در رابطه با اسلام، مدارس یک شهر را برای یک روز تعطیل کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ وقتی معلم جغرافی در مدرسه‌ای در شهری ویرجینیا تکلیفی استاندارد در رابطه با اسلام به شاگردانش داد واکنش بسیار خشمگینانه ای از مسئولان شهر آگوستا دیده شد؛ آن ها دیروز همه مدارس شهر را بستند.

مدارس شهرستان آگوستا در این رابطه گفتند: در صورتی که هیچ تحدیدی برای دانش آموزان وجود نداشت مدارس و دفاتر مدرسه ها روز جمعه هجدهم دسامبر تعطیل خواهد بود.

پس از این اتفاق در رابطه با این تکلیف، صفحات اجتماعی پر از بحث هایی در رابطه با دین و آموزش شد.

این را بکشید

وقتی بحث در کلاس جغرافی جهان به موضوع دین رسید، معلمی از شاگردانش خواست که یک خطاطی اسلامی را بکشند. البته این جمله ساده ای نیست؛ لا اله الا الله محمد رسول الله. کلیدی ترین واژه در شهادتین مسلمانان.

تکلیف اینگونه بود: «این شهادت است، شهادتین در دین اسلام که به عربی نوشته شده است. در جای خالی زیر، سعی کنید آن را کپی کنید. این باید به شما ایده پیچیدگی این هنر را بدهد.»

تماس های عصبانی با مدرسه

وقتی دانش آموزان این تکلیف را به خانه بردند، اتفاقی مانند یک جرقه در انبار باروت افتاد. بعضی از اولیا این تکلیف را به عنوان تبلیغی برای مسلمان شدن دیدند. پس از این ایمیل ها و تماس ها زیادی با مدرسه گرفته شد و حتی بعضی از آنها خواستند که معلم اخراج شود.

نکته اینجاست که شارل لاپورته، معلم مدرسه این تکلیف را از خودش طراحی نکرده بلکه آن را از کتاب کار جهان ادیان که در مدارس آمریکا تدریس می شود، برداشته است.

او گفته که تلاش کرده دانش آموزانش را با استانداردهای بالای آموزش امتحان کند.

دیگر شهادتی وجود نخواهد داشت

انجمن مدارس این شهر سریعا به این اتفاق واکنش نشان داد؛ «شهادت مسلمانان بخش آموزش دین جهان حذف می شود و یک نمونه عربی غیردینی دیگر در آینده استفاده خواهد شد.»

این درحالی است که اریک باند، یکی از مسوولان آموزشی شهر آگوستا در بیانیه ای گفت: نه در این درس، نه در هیچ درس دیگری از جغرافی جهان تلاش برای تبلیغ اسلام یا هر دین دیگری وجود ندارد.

اما مادری که فرزندش کلاس نهم است،‌ این ماجرا را چنین برداشت کرده است: این اصلا تلاش برای تبلیغ دین نبود، کاغذی که معلم به آنها داد یک تعلیم کامل از اصولش بود. من یک مسیحی هستم و نمی خواهم فرزندم از زنی که دین اسلام را به آنها آموزش می دهد تعلیم ببیند.

بعد از این ماجرا برخی از اهالی این شهر ۲۴ هزار نفری، علیه معلم تظاهرات کردند. هرچند که این معلم حامیانی هم در فیس بوک دارد.

ماجرای ادامه دار به همینجا ختم نشده است؛ به اولیاء مدرسه نامه داده شد که مدرسه امن است: همه درها به جز در جلو مدسه بسته شده اند و کارمندان مدرسه همه اتفاقات داخل مدرسه را زیر نظر دارند!

یک هفته بعد پلیس های بیشتری به مدرسه رفتند؛ رفت و آمدها کنترل شد و در آخر همه مدارس در شهر بسته شدند.

دعواهای فیس بوکی

این تکلیف یک دعوا ملی در آمریکا ایجاد کرده، البته در فیس بوک. هر دو طرف سخت می جنگیدند. مثلا یکی نوشته که فقط یک خدا وجود دارد؛ مسیح!

یکی در پستش در پاسخ به مخالفان مسلمانان نوشت: شما فکر می کنید جهل چیز خوبی است! کتاب آسمانی می گوید ما باید فرهنگ های دیگر را هم بشناسیم. فقط 0.03 درصد از مسلمانان تروریستند، بیش از 99 درصد آنها انسان های خوبی هستند.

منبع: سی ان ان/ 19 دسامبر 2015 / ترجمه: نیو صدر

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 490268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
    11 1
    خدایا کره زمین را از جهل پاک کن