lیرنا نوشت مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: نیاز عشایر این استان به روشنایی از طریق نصب پنل های خورشیدی در مناطق عشایری استان تامین می شود.

یحیی حسین پور افزود: بر اساس امضای تفاهمنامه با شرکت توزیع نیروی برق استان مقرر شد تا در مناطق عشایرنشین استان،پنل های خورشیدی توزیع و نصب شود.
وی ادامه داد: تاکنون 60 دستگاه پنل خورشیدی به عشایر استان تحویل داده شده است و 350 دستگاه نیز برای واگذاری در حال مناقصه است.
حسین پور،هزینه خریداری هر دستگاه را به طور میانگین 10 میلیون ریال اعلام کرد و گفت:15درصد از این هزینه را عشایر پرداخت می کنند.
مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد:پنل های خورشیدی با هدف تامین روشنایی مناطق عشایری و حتی شارژ وسایل ارتباطی آنها در مسیرهای کوچرو و مناطق سکونتی نصب
می شود.
گفتنی است ، تعداد عشایر کوچ نشین استان چهارمحال و بختیاری بیش از 126 هزار نفر است و این استان ازنظر جمعیت عشایری پس از استان فارس دومین استان عشایرنشین کشور است.
عشایر در 85 درصد از گستره جغرافیایی استان حضور دارند و شهرستان های کوهرنگ و اردل میزبان بیشترین عشایر برون کوچ و شهرستان لردگان میزبان بیشترین عشایر درون کوچ استان است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 490518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =