دو حمله مرگبار انتحاری در لاهور پاکستان که دست کم 39 کشته برجای گذاشته و ده ها نفر را راهی بیمارستن کرد، امروز جمعه در صدر اخبار رسانه های جهان قرار دارد.

شبکه خبری یورو نیوز و بی بی سی از صبح جمعه دوازدهم مارس خبر می دهند که در اثر دو حمله انتحاری  به فاصله اندکی از یکدیگر در شهر لاهور پاکستان 39 نفر کشته شده اند.

بر اساس این گزارش افراد مهاجم مواد منفجره همراه خود را که میزان آن بسیار زیادتر از حد معمول بوده است در مسیر خودروهای ارتش پاکستان در لاهور منفجر کردند.

در همین حال به گزارش خبرگزاری فرانسه  و به نقل از یک شاهد عینی " دومین انفجار نیز نزدیک خودرویی نظامی روی داد. من نیز خطر را حس کردم و به سرعت شروع به دویدن کردم. مغاره ها و رستوران های اطراف اسیب دیده بودند و صندلی ها و میزهای شکسته شده و دیگر اقلام همه جا روی زمین دیده می شد ".
افراد مهاجم منطقه ای در لاهور را که خانه های مقامات ارتش پاکستان و تاسیسات نظامی و همچنین بیمارستان ها و مدارس تحت کنترل ارتش در آن قرار دارد، هدف قرار داده بودند. با این حال، خانه های افراد غیر نظامی و مغازه ها و رستوران هایی نیز در این منطقه وجود دارد.


نیروهای ارتش پاکستان با مسدود کردن راه های ورود به این منطقه، مانع ورود خبرنگاران به انجا شدند، این در حالی بود که آمبولانس ها به سرعت برای انتقال کشته و زخمی ها در حال عبور در منطقه بودند.
مقامات مسئول پاکستان اعلام کردند سی و نه نفر از جمله پنج نظامی در این حملات کشته شدند.  چودری محمد شفیق از مقامات پلیس پاکستان به خبرنگاران گفت : " بین این دو حمله پانزده ثانیه فاصله زمانی بود و افزاد مهاجم پیاده بودند و هدفشان خودروهای نظامی بود ".
طارق سالم دوگار رئیس پلیس ایالت پنجاب نیز گفت : "‌ در این حملات سی و نه نفر کشته و نود و پنج نفر نیز زخمی شدند ".
موجی از حملات انتحاری و بمب گذاری ها در پاکستان به کشته شدن بیش از سه هزار نفر از سال دو هزار و هفت میلادی تا کنون منجر شده است. پاکستان، طالبان و شبه نظامیان مرتبط با القاعده را مسئول این حملات خوانده است.

خشونت ها در پاکستان به طور عمده در منطقه ناارام و بی قانون قبایلی این کشور نزدیک مرز افغانستان متمرکز بوده است، با این حال، تحلیلگران هشدار داده اند افراط گرایی در ایالت پنجاب که پر جمعیت ترین ایالت پاکستان است، در حال گسترش است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 49060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =