ایسنا نوشت: به رغم آن که دولت ترکیه اعلام کرده نیروهای بیشتری را از موصل عراق فراخوانده، مسئولان بغداد تاکید دارند که نیروهای ترکیه‌ای هنوز از خاک عراق خارج نشده‌اند.

به گزارش  شبکه خبری سومریه نیوز، سعد الحدیثی، سخنگوی دفتر مطبوعاتی نخست وزیر عراق اعلام کرد: پس از آن که دولت عراق خواهان عقب‌نشینی نیروهای ترکیه‌ای به مرزهای زمینی بین المللی میان دو کشور شده بود آنکارا هنوز این نیروها را خارج نکرده است.

وی گفت: اعضای دائم و غیر دائم شورای امنیت حقانیت موضع ما را در این باره تایید کرده‌اند. ما نامه‌هایی را به شورای امنیت فرستاده‌ایم و این شورا درخواست ما را برای لزوم خروج نیروهای ترکیه‌ای قبول خواهد کرد.

شبکه "الحره" عراق نیز به نقل از مسئولان عراقی گزارش داد که هیچ تحرکی از سوی ترکیه درخصوص خروج نیروهایش از عراق مشاهده نشده است.

این درحالی است که پیشتر ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق از اقدام ترکیه درباره خروج نیروهایش از موصل استقبال و تاکید کرد که دولت به اقدامات خود در شورای امنیت و اتحادیه عرب تا زمان عقب نشینی کامل نیروهای عراقی ادامه خواهد داد.

ترکیه روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که همچنان به خارج کردن نیروهای خود از استان نینوا ادامه می‌دهد و نیروهای بیش‌تری را از عراق فراخوانده است. در این بیانیه به مکان انتقال نیروهای ترکیه‌ای اشاره نشده بود.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 490923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =