شهروندانی که قصد عبور از زیرگذر چهارراه ولی عصر تهران را دارند با مشکلاتی مواجه شده اند که کسی پاسخگوی آن نیست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شاید ترافیک وحشتناک چهارراه ولی عصر و در هم پیچیدن خودرو و شهروندان در ساعات روز و شب، اصلی ترین عاملی بود که باعث شد تا طرح عبور عابران پیاده از زیرگذر، اجرا شود.

پس از اجرایی شدن این طرح، مردم بسیاری از بین نرده هایی که خیابان را از پیاده رو جدا می کرد، عبور کردند و این مسئله هم سوژه خبرنگاران و عکاسان شده بود.
پس از مدتی با جوش دادن همه منافذ عبور، عابران پیاده مجبور شدند از زیرگذر این چهارراه شلوغ در قلب تهران استفاده کنند و اینجا بود که مشکلات این زیرگذر، خود را عیان کرد.
مهمترین مشکلی که عابران پیاده ای که از زیرگذر چهارراه ولی عصر استفاده می کنند با آن دست به گریبانند، خراب بودن برخی از پله های برقی این گذرگاه است. این مشکل، هر چند گاه، تکرار می شود و دیدن تعمیرکاران آچار به دست که با پله های برقی ور می روند، برای عابران، عادی شده.
علاوه بر خراب بودن گاه و بیگاه پله های برقی، طراحی اشتباه و ورودی تنگ این گذرگاه به خصوص در بخش ضلع شمال غربی باعث ازدحام زیاد مردم در پیاده روی شمالی خیابان انقلاب شده است. پیاده شدن مسافران خط BRT شمال به جنوب خیابان ولی عصر در این چهارراه اصلی و پیوستن عابرانی که از سمت شمال و غرب به این چهارراه می رسند، باعث شده در پیک ساعات تردد، جمعیت فراوانی در پیاده رو شمال غرب چهارراه ولی عصر برای باز شدن راه و گذشتن از ورودی تنگ زیرگذر، معطل بمانند. شاید دلیل آن، تفاوت دهنه ورودی شمال غرب با شمال شرق چهارراه است. در شمال شرق چهارراه، ورودی زیرگذر، بسیار مناسب و با طراحی فضای کافی انجام شده ولی در بخش شمال غربی چهارراه ولی عصر، ورودی و خروجی بسیار کوچک است و جوابگوی عبور شهروندان از این بخش نیست.
این چنین است که دیدن مردمی که در پیاده رو منتظر باز شدن راه مانده اند، در عصرها، روندی عادی برای این بخش از شهر به شمار می رود.

عکس: خرابی پله برقی، امروز در زیرگذر چهارراه ولی عصر

 

۴۵۲۳۱

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 491045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید A1 ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    3 1
    من زیاد ازین زیرگذر تردد میکنم و به ندرت مشکلی توش دیدم.عکسی هم که دادین مربوط به ورودی مترو از زیرگذره که مشخصه پله برقی سالمه اما چون هیچکس حاضر نیست از پله های معمولی که کنار عکس دیده میشن استفاده کنه دچار ازدحام شده.
  • بی نام A1 ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    2 1
    خدایش من هروز از این زیر گذر استفاده میکنم رازی هستم
  • بی نام IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    2 0
    ایراد بنی اسرائیلی بود ... ذات کار وخدمات زیر گذر عالیه... اینکه یک چهارم جمعیت ایران چپیدن تو تهران ربطب به بد بودن زیر گذر نداره
  • مریم A1 ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    لطفا به مشکلات فوق مشکل نبود امکان انتخاب بین پله، پله برقی و آسانسور را هم اضافه کنید. بارها شاهد بودم افرادی به دلیل ترس از پله برقی یا ناتوانی و پیری به مدت طولانی در ورودی تنگ و شلوغ ضلع شمال غربی معطل شده اند و جمعیت زیادی پشت سر آنها شروع به اعتراض کرده اند. در این طرح علاوه بر جمعیت زیاد استفاده کننده، افراد ناتوان و معلول هم در نظر گرفته نشده اند.
  • شهروند IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    دیگه نبینم راجع به طرح های در مقیاس جهانی شهرداری تهران تحت هدایت رئیس جمهور آینده ایران آقای دکتر سردار شهردار خلبان محمد باقر قالیباف اینگونه بنویسید، ها. اگه ببینم " گازانبر"ِ ، دیگه خوددانی.
  • مهدی A1 ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 2
    طراحی اینهمه ورودی و خروجی در یک فضای کوچک اصلا از اول اشتباه بود. حیف اون فضا و هزینه. بابا باید محوطه پارک / تئاتر و پهارراه سنگفرش می شد تا مردم راحت قدم بزنند.