ایسنا نوشت: وزیر بهداشت با اشاره عملیات روانی ایجاد شده علیه حوزه بهداشت و درمان، گفت: اگر پزشکان و پرستاران را دلسرد کنیم، در ارائه خدمت آنها موثر است و کسی که در این میان ضرر می‌کند، مردم هستند که بدون شک در جهت منافع آنها نیست.

سیدحسن هاشمی در حاشیه هشتمین نکوداشت خدمات داوطلبانه و واقفین جمعیت هلال‌احمر درخصوص اتفاق خیابان فاطمی که طی آن دختری بر اثر تصادف و تاخیر در انتقال به بیمارستان فوت کرد،‌ گفت: در مورد این اتفاق حداکثر تلاش‌ها صورت گرفته است. در اثر تصادف، هر روز تعداد زیادی آدم در کشور می‌میرند، توجه کنید سلامت مردم در گروی لطف خدا، رعایت مردم و جامعه پرستاری و پزشکی است، اگر آنها را دلسرد کنیم، در ارائه خدماتشان تاثیرگذار خواهد بود و کسی که ضرر می‌کند، مردم هستند.

وزیر بهداشت افزود: شک نکنید که این مساله در جهت منافع مردم نیست. باید خبرهایی که از این حوزه می‌دهیم، مشابه سایر اخبار حوزه‌ها باشد و تا جرمی ثابت نشده، حق آوردن اسم و عکس شخص یا سازمانی را نداریم.

هاشمی ادامه داد: نزدیک به دو ماه است که عملیات روانی روی حوزه بهداشت و درمان صورت می‌گیرد. در سال نزدیک به 300 هزار نفر به خاطر بی‌مبادلاتی و سوءتدبیر در کشور و در جاده‌ها کشته می‌شوند. اگر خبری از این حوزه فراتر از مرزها می‌رود و به عنوان خبر اول مطرح می‌شود و آن هم درشرایطی که بیشترین رضایتمندی از جانب مردم نسبت به این حوزه وجود دارد، حتما سیاستی پشت آن است.

وضعیت آنفلوآنزا در شرایط عادی

وی درخصوص آخرین وضعیت آنفلوآنزا در کشور گفت: اوضاع در حال حاضر در شرایط طبیعی است و تعداد مبتلایان و فوت‌شدگان در حد استانداردهای بین‌المللی بوده و افزایش پیدا نکرده است. ما هر سال این موضوع را داشتیم، امسال هم داریم و جای نگرانی ویژه‌ای نیست، اما این مساله به این معنا نیست که مردم مراقبت نکنند.

وی همچنین از فعالیت مشترک در برخی از پایگاه‌ها میان سازمان هلال‌احمر و اورژانس کشور خبر داد.

وزیر بهداشت همچنین درخصوص حضور مددکاران اجتماعی در بیمارستان‌ها گفت: ما الان به معنی واقعی مددکار اجتماعی نداریم و کمبودهای زیادی در بیمارستان‌ها داریم. باید تعداد کسانی که حد واسط بین بیمار و پرستار هستند را کاهش دهیم اما راه آن متورم کردن دولت نیست. خدمات بهداشتی را باید به نوعی نرخ‌گذاری کرد که برای سرمایه‌گذار جذابیت داشته باشد و به حضور در ساخت بیمارستان‌ها همانند سایر حوزه‌ها تشویق شوند.

حضور نیروهای هلال‌احمر در بیمارستان‌ها

هاشمی ادامه داد: من معتقدم تعداد افراد را در وزارتخانه نباید زیاد کنیم، اما از طرفی با سلامت مردم مواجه هستیم، وقتی بیمارستانی ایجاد می‌کنیم، باید به تعداد کافی نیروی انسانی داشته باشیم ولی در عین حال افزایش نیرو به مصلحت نیست.

وی با تاکید بر اینکه باید تصدی‌گری را در این حوزه به غیردولت واگذار کرد، ادامه داد: نگاه مجدد به این حوزه با اولویت نظارت و سیاست‌گذاری است نه تصدی‌گری.

در ادامه وزیر بهداشت درخصوص طرح سلامت‌یار که با همکاری هلال‌احمر و معاونت درمان وزارت بهداشت قرار است به زودی اجرا شود، گفت: جمعیت هلال‌احمر یکی از سازمان‌های بسیار ارزشمند است که مورد وثوق مردم نیز قرار دارد، ملکیت بسیاری از مراکز درمانی ما متعلق به هلال‌احمر است. تقریبا تمام این اموال ضبط شده که نشان‌دهنده اعتماد مردم است.

هاشمی افزود: معاونت درمان و جمعیت هلال‌احمر با هم توافق کردند که نیروهای جمعیت هلال‌احمر در بیمارستان‌ها کمک بگیرند. کار این نیروها عمدتا حمایتی است و در پزشکی دخالت نمی‌کنند.

وزیر بهداشت به عضویت داوطلبانه جمعیت هلال احمر درآمد

در حاشیه هشتمین آیین نکوداشت خدمات داوطلبانه، تفاهم نامه همکاری میان جمعیت هلال احمر و وزارت بهداشت در زمینه اجرای طرح "سلامت یاران" امضا شد و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عضویت جمعیت هلال احمر درآمد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 491053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    3 4
    در طی چند ماه اول فعالیت وزیر محترم بهداشت، دلمان خوش بود که ایشان واقعا دلسوزانه و پرفدرت در راه رفع معضلات درمان و ... گام برمیدارند. ولی در طی چند مورد اخیر یواش یواش ایشان نیز کار بلد شده و ...... خواهی نشوی ..... همرنگ جماعت .......