با توجه به تداوم آلودگی هوا براساس مصوبه عصر امروز کمیته اضطراری آلودگی هوای تهران مدارس تمامی مقاطع تحصیلی شهرهای تهران و اسلامشهر فردا سه شنبه یکم دی ماه تعطیل است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران؛ سیدحسین هاشمی استاندار تهران در حاشیه نشست کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران گفت: در این نشست که با حضور مدیران دستگاه های مختلف استان برگزار شد با توجه به نتایج به دست آمده و نظرات و پیشنهادات اعضا و با توجه به پایداری وضعیت آلودگی هوای تهران، مدارس اسلامشهر ،ری و تهران در همه مقاطع تحصیلی برای فردا تعطیل اعلام می شود.

هاشمی گفت: تعطیلی مدارس با توجه به استانداردهای موجود آلایندگی هوای تهران اعلام می شود. در این تصمیم هیچ تبعیضی میان شهرستان های استان در نظر گرفته نشده است .

استاندار تهران در مورد وضعیت تعطیلی مدارس طی روزهای آینده گفت: فردا کمیته اضطرار آلودگی هوا تشکیل خواهد شد و تصمیمات اتخاذ می شود.

هاشمی گفت: به هیچ وجه علاقه ای به تعطیل کردن مدارس و ایجاد اختلال در روند آموزشی نداریم. تصمیم به تعطیلی مدارس روزانه و در نتیجه برگزاری کمیته اضطرار آلودگی هوا اتخاذ می شود و هیچ دستگاهی در استان تهران علاقمند به تعطیلی مدارس نیست.

استاندار تهران سلامت مردم جامعه و توجه مسئولان به حفظ سلامت مردم را از اولویت ها دانست و افزود: طرح زوج و فرد و کنترل آن از سوی راهنمایی و رانندگی تهران با شدت بیشتری اعمال خواهد شد و جریمه ها طبق قانون انجام می شود.

وی بر جلوگیری از تردد خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی تاکید کرد و گفت: به شهرداری های مناطق دستور داده شده تا24 ساعت آینده همه ساخت و سازهای در حال انجام در استان تهران متوقف شود و کارگاه های عمرانی و واحدهای صنعتی همچون معادن شن و ماسه نباید فعالیت .کنند

استاندار تهران با بیان این مهم که فروش طرح ترافیک متوقف شده است گفت: محدودیت های اعلام شده تا فردا همچنان ادامه دارد تا تصمیمات تازه اعلام شود.

وی در پایان گفت: اميدواريم تا فردا هوای تهران و سایر شهرستان های استان از آلودگی خارج شود و سلامتی مردم از اولویت های ما است.

نشست کمیته مواقع اضطرار آلودگی هوای تهران عصر امروز با توجه به پایداری هوا و کاهش نیافتن آلاینده های جوی و گزارشات سازمان هواشناسی مبنی بر تداوم آلودگی هوای پایتخت تا پایان هفته جاری، برگزار شد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 491179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    12 1
    تعطیل هم نکنی هیچ کس نمیاد
  • بی نام A1 ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    8 3
    با تعطیلی مدارس مشکل آلودگی هوا حل میشه ؟ تو اصفهان مردیم از گلو درد ، خود من فکر می کردم سرما خوردم اما دکتر گفت گلو دردم بابت آلودگی هواست ، خودروهای فرسوده ، کارخونه ها نفس مون رو بند آوردند
  • بی نام IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    15 1
    هیچ کس به فکر دانشجوها نیست