داور دیدار فینال جام جهانی باشگاه‌های می‌گوید پیش از قضاوت این دیدار به اتفاقات "به حق یا ناحق" گذشته فکر نمی‌کرده است.

علیرضا فغانی درباره قضاوت دیدار تیم‌های بارسلونا و ریورپلاته آرژانتین در فینال جام جهانی باشگاه‌ها اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به اینکه حضور کاملی در این مسابقات داشتیم و پیش از شروع مسابقات در کلاس‌های آموزشی مربوط به رقابت‌ها هم شرکت کرده بودیم، در آمادگی کامل به سر می‌بردیم. بعد از قضاوت دیدار پنجم- ششمی که به خوبی انجام گرفت، داوری دیدار فینال را هم به تیم ایرانی دادند. این در حالی بود که با توجه به حساسیت بازی و درگیرانه بودن شیوه دیدار مسوولان برگزاری مسابقات استرس هم داشتند. 

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به حاشیه‌هایی که در ماه‌های اخیر برای شما به وجود آمده بود، پیش از قضاوت فینال جام جهانی باشگاه‌ها استرس نداشتید، گفت: با توجه به آموزش‌هایی که دیده بودم، تمرکزم تنها بر روی قضاوت دیدار بارسلونا و ریورپلاته بود و به مسائل حق یا ناحق گذشته به هیچ وجه فکر نمی‌کردم. تیم ایرانی با این تمرکز وارد میدان شد و خوشبختانه قضاوت خوبی را هم انجام داد که با رضایت مسئولان برگزاری رقابت‌ها نیز همراه شد.

فغانی درباره گل مسی و بحث‌های مطرح شده نیز گفت: در این صحنه نیز داور مانند سایر صحنه‌ها بر اساس آنچه که دید، تصمیم گرفت اما باید بگویم که بررسی درستی تصمیم اتخاذ شده با مسئولان کمیته داوران فیفا است و من نمی‌توانم درباره آن اظهار نظر کنم اما این را می‌دانم که آنها از عملکرد تیم داوری رضایت داشتند.

او درباره حضور نیافتن مسئولان کمیته داوران و فدراسیون فوتبال در فرودگاه هنگام بازگشت تیم داوری از ژاپن گفت: من خودم خواسته بودم کسی به فرودگاه نیاید اما در مدت حضورمان در ژاپن مرتب با ما در تماس بودند. باید از همه کسانی‌ که چه مسئول و چه غیرمسئول بودند و در این مدت تماس گرفتند و به ما دلگرمی دادند تشکر کنیم.

فغانی درباره پستی که پس از قضاوت این بازی در اینستاگرام خود گذاشته بود نیر گفت: موضوع خاصی نبود. تنها خواستم بگویم که کار ما این است که عملکرد خوبی در میدان داشته باشیم و حرف‌مان را در زمین بزنیم و به حواشی کاری نداشته باشیم.

او درباره برخورد حرفه‌ای بازیکنان دو تیم با تصمیمات داور نیز اظهار کرد: هرچقدر بازیکنان که توانایی‌های بالاتری داشته باشند به همان میزان احترامی که به تصمیمات داوران می‌گذارند بیشتر می‌شود. همانطور که گفتم نمی‌توانم درباره عملکردم صحبت کنم اما مسئولان برگزاری مسابقات و اعضای دو تیم از عملکرد تیم داوری رضایت داشتند.

این داور بین المللی فوتبال در پایان از اسفندیار بهارمست داور باسابقه ایران و آمریکا به دلیل در اختیار گذاشتن اطلاعات شیوه تیم‌های آمریکای جنوبی قدردانی کرد.

 

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 491444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =