ایسنا نوشت:عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که باید تحمل دیدگاه یکدیگر را داشته باشیم، گفت: من با بحث سهم 30 درصدی زنان در مجلس آینده موافق نیستم.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری در همایش «راهکارهای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات» که امروز (2 دی ماه) با حضور نمایندگان احزاب و تشکل‏های خوزستان در سالن شهید هاشمی استانداری برگزار شد، با تاکید بر لزوم بالا بردن آستانه تحمل اظهار کرد: یکی از عوامل برای مدیریت و ریاست، داشتن سعه صدر و تحمل است؛ باید تحمل دیدگاه همدیگر را داشته باشیم.

وی افزود: در این 37 سال از عمر انقلاب همیشه دیدگاه‏‌های متفاوتی در کشور وجود داشته است. از همان روزهای اول و در مجلس اول تقسیم بندی‏‌هایی وجود داشت و این اختلاف دیدگاه‌ها در هر مقطع زمانی تعریف و عنوان خاصی به خود می‏‌گیرد.

رییس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری با بیان این‏که ولایت فقیه رکن انقلاب است، تصریح کرد: در یک مقطع زمانی که ما می‌گفتیم اوامر ولایت فقیه مولوی و ارشادی است، عده‏‌ای به ما می‌گفتند که شما همان اسلام آمریکایی هستید. بیشتر این اختلافات موجود در کشور سیاسی است و نه اعتقادی، زیرا دین به مرور تغییر نمی‏‌کند.

ناطق نوری ادامه داد: اینکه امروز جامعه به بنده نگاهی مثبت دارد و مردم لطف دارند به دلیل آن روشی است که در مجلس پنجم داشتیم. در آن مجلس با آن‏‌که اکثریت شکننده بودیم اما اقلیت قوی نیز در مجلس وجود داشت. در نامزدی ریاست مجلس آن زمان تنها با 11 رای بیشتر توانستم رییس مجلس شوم، این نشانگر این است که در مجلس اقلیتی بسیار قوی وجود داشت اما با این حال یک روز در مجلس پنجم با تنش رو به رو نشدیم.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال 76 گفت: در آن دوره بنده رای نیاوردم، اما هنوز شمارش آرا تمام نشده بود که من به رییس جمهور منتخب تبریک گفتم. این تبریک چه ضربه‏‌ای به نظام و انقلاب وارد کرد؟ تاکنون از این اتفاق به عنوان یک نقطه عطف زیبا در انقلاب اسلامی یاد می‌شود، هنوز گفته می‏‌شود که شما آبی بر آتش در کشور ریختید و این تبریک موجب آرامش کشور شد.

عضو مجلس تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: هیچ دوره‏‌ای برای زندگی کردن زیباتر از زندگی کردن با خاطرات نیست، خاطراتی که در آن حق هیچ کسی از بین نرفته باشد. باید تلاش کنیم به گونه‌ای زندگی کنیم که با خاطرات لذت بخش باشد.

ناطق نوری اظهار کرد: امروز کرسی‏‌های آزاد اندیشی به دستور رهبری در دانشگاه برگزار می‏‌شود؛ پیشنهاد اول این کرسی‌ها را من دادم و عنوان اولیه آن «دارالحکمه» بود که بعدها تغییر کرد. در این پیشنهاد به دنبال آن بودیم که بگذاریم دانشجویان و اساتید در یک فضای آزاد نظرات و دیدگاه‏‌های خود را بیان و در مقابل از امنیت نیز برخوردار باشند.

وی با اشاره به بحث‏‌های مطرح شده در خصوص 30 درصد سهم زنان در مجلس آینده گفت: من با بحث 30 درصد سهم زنان در مجلس آینده موافق نیستم زیرا نباید خانم‏‌ها را محدود کنیم و نباید تفاوتی بین زنان و مردان قائل باشیم. ممکن است که مردم به بیش از این تعداد رای دهند و بیش از 30 درصد از زنان و وارد مجلس شوند. نباید تبعیضی در این خصوص قائل شویم.

عضو مجلس تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اکنون در انتخابات مجلس خبرگان نیز اعلام شده که ثبت نام بانوان از نظر قانونی منعی وجود ندارد و تاکنون نیز تعدادی از زنان ثبت نام کرده‌اند و پس از بررسی نیز مانند مردان، تشخیص شرکت آنها مشخص خواهد شد.

1729

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 491970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =