امام جمعه ثلاث باباجانی: وجود رهبری و ولایت فقیه عامل وحدت شیعه و سنی در ایران است

امام جمعه اهل سنت ثلاث باباجانی گفت: وجود پرخیر و برکت رهبری و همچنین ولایت فقیه در ایران عامل وحدت و همدلی بین پیروان اهل تشیع و تسنن شده است که باید آن را قدر بدانیم.

به گزارش خبرآنلاین، ماموستا ملا احمد شیخی روز شنبه در بیست و هفتمین همایش وحدت که در تالار برق کرمانشاه و با حضور علمای شیعه و سنی و مسئولان استانی برگزار شد، اظهار کرد: امروز شیعه و سنی با قرار گرفتن پشت سر رهبری به چیزی جز افزایش اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی فکر نمی کنند.

وی با بیان اینکه در این مقطع زمانی مسلمانان ایران چه شیعه و چه سنی وفادارتر از قبل به رهبر در حال مبارزه با دشمنان هستند، گفت: اتحاد و همدلی کم نظیری که امروز در جای جای ایران اسلامی شاهد آن هستیم به برکت وجود رهبر معظم انقلاب و توجه یکسان ایشان به اهل تشیع و تسنن شکل گرفته است.

ماموستا شیخی ادامه داد: از دیگر نمونه های وجود وحدت و همدلی کامل بین شیعه و سنی در ایران می توان به هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد، جایی که رزمندگان فارغ از هر مذهبی تنها به دفاع از کشور و حفظ خاک کشورمان فکر می کردند و در پایان نیز آن حماسه بزرگ را آفریدند.

امام جمعه ثلاث باباجانی اظهار کرد: وجود اشتراکات فراوانی نظیر قرآن، قبله و اصول دین جایی برای اختلاف و تفرقه در بین مسلمانان باقی نگذاشته است و سایر اختلافات جزئی نیز در اندازه ای نیست که بخواهد بین شیعه و سنی تفرقه و جدایی خلق کند.

وی گفت: اقتدار و اهمیت اسلام موجب ترس و واهمه شدید دشمنان شده است و به همین دلیل با ایجاد گروهی نظیر داعش به دنبال بدنام کردن و خشن جلوه دادن این دین مهربانی و عطوفت هستند.

ماموستا شیخی در پایان اظهار کرد: داعش دست پرورده آمریکاست و قصد دارد با کشتار مسلمانان به دست دشمنانی منافق صفت کاری کند که اقبال عمومی نسبت به اسلام در جهان کاهش یابد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 492817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =