۰ نفر
۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۰

ایسنا نوشت:رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شهرداری تهران در خصوص سرانجام لایحه «اخذ عوارض تردد از معابرخاص شهری» توضیحاتی را ارائه کرد.

علیرضا دبیر  درباره لایحه اخذ عوارض تردد از معابر خاص شهری که همچنان در کمیسیون برنامه و بودجه در حال بررسی است، گفت: این لایحه توسط شهرداری برای بررسی به کمیسیون بودجه آورده شده است که با حضور نماینده کمیسیون عمران و حمل‌ و‌نقل نیز بررسی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه بحث دریافت عوارض از سه تونل نیایش، توحید و رسالت و همچنین پل دو طبقه صدر در کمیسیون برنامه و بودجه در حال بررسی است، تصریح کرد: در حال بررسی نرخ هستیم؛ چراکه نرخ پیشنهادی شهرداری برای اخذ عوارض بالا بوده و شورا این نرخ را قبول نکرده است.

 

دبیر با بیان اینکه این لایحه پیش از این به شهرداری عودت داده شده بود، افزود: تیم کارشناسی کمیسیون بودجه در حال بررسی زوایای مختلف این لایحه است چراکه برای تصویب این لایحه و اخذ عوارض باید به سوالات مختلفی پاسخ داده شود.

 

وی با بیان اینکه کارکرد تونل‌ها براساس میزان تردد متفاوت است، گفت: باید در این زمینه از تجربیات دیگر کشورها نیز استفاده کرد.

 

دبیر تأکید کرد: باید به سوالاتی همچون میزان تردد خودروها از این مسیرها، مسیرهای جایگزین، تاثیر این اقدام بر ترافیک شهری و... پاسخ داده شود تا بتوانیم تصمیم درستی در این رابطه اتخاذ کنیم.

 

  سال گذشته دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ ونقل شورای شهر تهران از بررسی یک فوریت لایحه اخذ عوارض از معابرخاص پایتخت خبر داد که قرار بود شامل تمامی تونل‌ها و بزرگراه‌های پایتخت شود که شهرداری تهران نیز در لایحه «اخذ عوارض از معابر خاص» پیشنهاد کرده بود، تردد از برخی معابر ۳۰۰ تومان هزینه داشته باشد.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 492912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بنده خدا A1 ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    2 0
    كم كم واسه تردد تو خيابون هم بايد پول بديم. از كنار پارك رد مي شيم بايد پول بديم ، كم خون مردمو تو بطري كنيد ،
  • بی نام IR ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    2 0
    پیشنهاد 1برای شهرو ندان تهرانی کیلومتر شمارنصب کنند وبه ازای هر یک کیلومتر قدم زدن 500تومان اخذ کنندای ن بهترین راه حل است چون قطعا بعد از چند سال به این نقطه خواهیم رسید پس حرف اخر را اول بزنیم بهتر است
  • بی نام A1 ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    2 0
    الان دیدند ملت همه جوره پول دادنشون خوبه گفتن عوارض از خیابون هم بگیریم یکی به من توضیح بده پس او عوارض سالیانه ای که هر خودرو باید به حساب شهرداری بریزه اگه یه سال دیر بشه جریمه هم بهش میخوره موقع نقل و انتقال هم بدون اون سند نمیدن واسه چیه مگه خودرو عوارض نمیده که از خیابون رد بشه این که دوباره عوارض مضاعف واسه اتوبان و پل بگیرن یعنی چی فردا پس فردا لابد اگه هوای تهران روزی خوب بشه عوارض روز پاک از مردم می گیرند پول حرام فقط دزدی نیست اینکه از مردم سواستفاده بشه هم حرام است
  • بی نام IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    2 0
    يك روز به اتوبانها بند مي كنيد و يك روز هم به تونلها. بعد هم حتما نوبت پلها است
  • بی نام IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    2 0
    بعد با ترافیک پشت تونل میخواهید چکار کنید خیلی با حال هستی خدایی
  • بی نام IR ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    2 0
    از ماست كره ميگرن اين يك نمونشه
  • علی IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    2 0
    اول تونلها و پل صدر وبعد اتوبانها وسپس خیابانها و در اخر پیاده روها نمی دانم ملت ایران چقدر بد بخت هستند که باید تاوان دزدی ها و مشکلات مسئولان را بدهند
  • بی نام A1 ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    0 0
    ما قبلا پول این تونل ها رو با پرداخت عوارض به شهرداری داده ایم. یک فکر دیگه بکنید. در ضمن ترافیک درست می شه.
  • armin A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    1 0
    پول زور میخوان بگیرن....معنی نداره......
  • فرید A1 ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    1 0
    ای کاش شهرداری تهران در خصوص فعالیت صنایع مزاحم در وسط شهر هم کاری می کرد.نمونه آن وجود صنایع مزاحم در خیابان زنجان شمالی.دوستان در شهرداری دنبال موضوعاتی می گردن که با طرح اون مردم رو سر کیسه کنن و موضوعات دیگه بیخیال