تسنیم نوشت: نماینده مردم اراک در مجلس با انتقاد از عملکرد دولت در مقابله با آلودگی هوا گفت: قرار بود رئیس سازمان محیط زیست در جلسه غیرعلنی مجلس درباره این مسئله توضیح دهد.

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس در جلسه علنی صبح امروز پارلمان در تذکری خطاب به هیئت رئیسه مجلس گفت: آلودگی هوا نفس مردم را بریده است. قرار بود خانم ابتکار در جلسه غیرعلنی مجلس حاضر شود و درباره عملکرد دولت در این باره توضیح دهد.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد نائب رئیس مجلس که اداره مجلس را برعهده داشت، در پاسخ به این تذکر گفت: چند گزینه در این باره مطرح بود که موضوع در صحن و در جلسه غیرعلنی بررسی شود و یا در کمیسیون‌های مربوطه، درنهایت مقرر شد که در جلسه امروز بعدازظهر کمیسیون انرژی با حضور مسئولین به این موضوع پرداخته شود.

وی ادامه داد: من از همه نمایندگان کلان‌شهرها که با مشکل آلودگی هوا مواجهند، می‌خواهم که در جلسه بعدازظهر این کمیسیون حضور یابند.

تذکر 106 نماینده به رییس جمهور درباره آلودگی هوا

ايسنا نوشت: 106 نفر از نمایندگان مجلس در تذکری خواستار اتخاذ تدابیر لازم برای نجات جان مردم به ویژه کودکان بیگناه و کهنسالان و بیماران در برابر آلودگی بی سابقه هوا شدند.

حل مشکل آلودگی هوا نیازمند همکاری همه سازمان‌ها و نهاد‌ها است

ايلنا هم نوشت: علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر یکی از نمايندگان گفت: مسئله آلودگی هوا موضوعی است که برخی از نمایندگان نیز با طرح هوای پاک که توسط آقای دهقان، دستگاه‌های مختلف برای مشارکت در آن جمع شدند.

وی در ادامه گفت: آلودگی هوای تهران و کلان شهرهای ایران دارای پارامترهای فراوانی است که باید بررسی شده و حل شوند. موضوع آلودگی هوا نیازمند همکاری و همیاری همه دستگاه‌های اجرایی کشور است. وارونگی هوا موجب بروز آلودگی هوا و مشکل برای کلان شهرهای ایران شده است و نیازمند پیگیری جدی است.

رئیس مجلس گفت: هیأت رئیسه پیگیر قانون هوای پاک می‌باشد و جلساتی با حضور شهرداری، سازمان حفاظت محیط زیست و دولت برگزار خواهد شد تا برنامه ریزی بلند مدتی جهت رفع آلودگی هوا صورت گرفته.

27219

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 493396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
    2 0
    چرا آقایان سالهای پیش ماسک نزدند زندگی مردم که بازیچه سیاست نیست
  • بی نام A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
    3 1
    همه این برخوردها با خانم ابتکار سیاسی هست . مخالفانش در دولت قبلی هم نماینده بودند . مردم تهران در دولت قبل در روزهای الودگی هوا دود سیاه استنشاق میکردند و شرایط بدتری داشتند . ولی یکی از این نماینده ها صدایشان در نمی آمد
  • بی نام RO ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
    2 0
    چه طور 3 سال پیش که هوا الوده تر بود جلسه نمی گذاشتند و می گفتند هوا پاکه
  • بی نام RO ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
    1 0
    طرفدار های بنزین پتروشیمی که پول زیادی به جیب زدند به ابتکار گیر دادند
  • علی .ف IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
    1 0
    آلودگی بی سابقه ؟؟ سیاسی کاری تا کجا ؟؟
  • بی نام A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
    0 0
    راهش توسعه همه جانبه حمل و نقل عمومی، عایقسازی ساختمانها، انتقال کارخانهای آلاینده میباشد. بسم الله
  • حسین A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
    0 0
    سلام. وقتی تمام دنیا برروی بهینه سازی سوخت خودرو سال به سال پیشرفت میکنند ومابی تفاوت هستیم وخودروی بی کیفیت به جامعه تزریق میکنیم حتی تولید خودرورامتوقف میکنیم پیکان دوباره اسم را عوض میکنیم وتولید میکنیم کجابودیید که حالا به فکر الودگی هواافتادیدبهترین کا راین است که دولت به مدت یک هفته ساعت کاری را شناورکند وازترددخودروهای تک سرنشین جلوگیری کند ومدارس هم یک هفته تعطیل کند تا الودگیبه فضل خدا کمتر شود انشاا..
  • بی نام A1 ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
    2 0
    راست می گن دیگه خانم ابتکار شما چرا با تمام توان فوت نمی کنی آلودگی بره
  • بی نام A1 ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
    1 1
    من می گم خانم ابتکار برای خوشی دل این نماینده های بی عقل صبح ها به جای مراجعه به محل کار بالای پشت بام بروند و هوا را فوت کنند بلکه آلودگی از بین برود. چه کنه بنده خدا؟ نه پول داره و نه اینکه مبارزه با آلودگی هوا یک شبه امکانپذیر است. به جان خودم عقل خوب چیزیه.
  • بانام IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
    0 0
    آقاي باعقل وشعور همين خانم ابتكار مگر دوره قبل تز نميداد كه دولت احمدي نژاد بأيد إينكار و أونكارو بكنه الان چرا خودش إنجام نميده