رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت در همایش تقدیر از صادر کنندگان البرز: رشد سه برابر صادرات در البرز

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز با اشاره به افزایش 3 برابری صادرات در استان البرز گفت: استان البرز طی 8 ماهه اخیر 150 میلیون دلار صادرات داشته که این حاکی رشد سه برابری صادرات در این استان است.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان البرز، ایرج موفق در همایش تجلیل از صادر کنندگان نمونه استان البرز که با حضور مسئولان کشوری، استانی و فعالین اقتصادی در محل سالن همایش سازمان برگزار شد گفت: در استان البرز 3500 واحد در بخش صنعت و معدن حضور دارند و همچنین 2700 طح جدید سرمایه گذاری در مرحله دریافت مجوز هستند.
وی افزود: استان البرز از استان های مهم صنعتی و صنفی در کشور است و 5 درصد از اصناف کشور در این استان مستقر هستند .
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز از اسقرار صد برند ملی در این استان خبر داد و افزود: بخش قابل توجهی از این واحدها در حوزه صادرات در کشور نونه هستند.
وی همچنین با اشاره به تقدیر از صادرکنندگان نمونه کشور در سال جاری خاطرنشان کرد: توانایی ها و استعدادهای این استان تا جایی است که در سال جاری 10درصد از صادرکننگان نمونه کشور از این استان بودند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ادامه داد: امروز نیز شاهد قدر دانی و تلاش های 19 شرکت صنعتی و صنفی در بخش صادرات در این استان هستیم.
موفق در ادامه با اشاره به اینکه آماری از واحدهای تولیدی هنوز دقیق نیست، طرح ساماندهی آماری واحد های تولیدی را از جمله برنامه های محوری این سازمان برشمرد و گفت: به اجرای این طرح و احصاء آمارهای دقیق برنامه ریزی جامعی در سرفصل صادراتن خواهیم داشت.
وی همچنین با اشاره به افزایش قیمت سوخت هواپیماها و مشکلات این حوزه گفت: فعال سازی بخش صادرات منطقه ویژه اقتصادی پیام به منظور تأمین سوخت هوایی این فرودگاه یکی از برنامه های مهم در حوزه صادرات و تجاری سازی خواهد بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 493564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =