رکوردی تازه در سینمای آمریکا / سال 11 میلیارد دلاری

برای نخستین بار در تاریخ سینمای آمریکا میزان فروش فیلم‌ها در یک سال از مرز 11 میلیارد دلار عبور کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فروش امسال سینمای آمریکا 200 میلیون دلار بیشتر از رکورد قبلی است. پیش از این بالاترین رکورد فروش فیلم‌ها در سینماهای آمریکا با 10 میلیارد و 919 میلیون دلار در سال 2013 به دست آمده بود.

اکران فیلم‌های پرفروشی چون «سریع و خشمگین 7»، «دنیای ژوراسیک» و «جنگ ستارگان، نیرو برمی‌خیزد» از عوامل اصلی این رکوردشکنی است.

«جنگ ستارگان، نیرو برمی‌خیزد» دوشنبه 31.4 میلیون دلار دیگر در سینماهای آمریکا فروخت و مجموع فروش خود در این بازار را در زمانی کوتاه به بیش از 571 میلیون دلار رساند. پیش‌بینی می‌شود که هفتمین قسمت از سری فیلم‌های «جنگ ستارگان» تا پایان هفته رکورد فروش 623 میلیون دلاری «دنیای ژوراسیک» در سینماهای آمریکا را بشکند.

در این میان نام دو کمپانی یونیورسال و دیزنی بیش از دیگران در ارائه‌ی فیلم‌های پرفروش به گوش می‌رسد. جدای از «نیرو برمی‌خیزد» از دیگر فیلم‌های پرفروش امسال دیزنی می‌توان به «انتقام‌جویان : عصر التران» و انیمیشن «پشت و رو» اشاره کرد. در طرف مقابل یونیورسال نیز به غیر از «دنیای ژوراسیک» فیلم‌ «سریع و خشمگین» و انیمیشن پرفروش «مینیون‌ها» را بر پرده داشت.

در نهایت کمپانی یونیورسال با سهم 21 درصدی از فروش امسال سینمای آمریکا با اختلاف اندکی دیزنی را با سهمی 20 درصدی از این بازار پشت سر می‌گذارد.

10 فیلم پرفروش امسال سینمای آمریکا در مجموع فروشی برابر با 3.6 میلیارد دلار داشتند.

منبع : ورایتی / 29 دسامبر

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 493911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =