امام جمعه بوشهر: گسترش جاهلیت مدرن در کشور

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه اکنون دچار جاهلیت مدرن شده‌ایم، گفت: قبل از اسلام فساد، فحشا، زنده به گور کردن دختران و ظلم تمام شبه جزیره عرب را گرفته بود. اکنون نیز اعمال جاهلیت به شکل دیگری وجود دارد و ظلم و ابتذال تمام جهان را فرا گرفته است.

به گزارش خبرآنلاین، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بوشهر، اظهار داشت: شورای نگهبان میزان، معیار و مرجع اساسی در انتخابات ایران است.


وی افزود: حفظ حریم شورای نگهبان به‌عنوان فصل‌الخطاب در همه امور، بر همه کاندیداها، میان آنها و مطبوعات واجب است و اگر چنین نباشد،‌ مشکل خواهیم داشت.


امام جمعه بوشهر تصریح کرد: شورای نگهبان باید از ابتدا تا انتهای فرآیند انتخابات حضوری مستمر داشته باشد؛ چراکه یکی از نهادها مهم انتخابات است.

صفایی‌بوشهری ادامه داد: تخریب شورای نگهبان، یعنی تخریب انتخابات و تخریب چهر‌های محترم و بزرگوار شورای نگهبان، یعنی آغاز یک حرکت انحرافی در امر انتخابات.


وی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با مهمانان کنفرانس وحدت اسلامی، یادآور شد: رهبری اعلام کردند با ظهور اسلام و بعثت حضرت محمد(ص) روح زندگی و معنویت به جامعه مرده دمیده شد و جامعه جاهلیت را احیا کرد.


وی با بیان اینکه اکنون دچار جاهلیت مدرن شده‌ایم، گفت: قبل از اسلام فساد، فحشا، زنده به گور کردن دختران و ظلم تمام شبه جزیره عرب را گرفته بود. اکنون نیز اعمال جاهلیت به شکل دیگری وجود دارد و ظلم و ابتذال تمام جهان را فرا گرفته است.


امام جمعه بوشهر ادامه داد: اکنون به اسم آزادی و لیبرالیسم و دموکراسی و مدرنیته،‌مردم را زنده به گور می‌کنند و فکرها را هم از بین می‌برند.


صفایی بوشهری اظهار داشت: مقام معظم رهبری تأکید کرد وظیفه علما و روشنفکران واقعی اسلام این است که اسلام ناب محمدی و تمدن نوین اسلامی را احیا کنند و تمدن نوین اسلامی یعنی نشان دادن آموزه اسلامی در جهت کرامت انسان.


وی با اشاره به انتقاد رهبری از سکوت جهان اسلام در مقابله حمله ارتش نیجریه به شیعیان این کشور گفت: این همه به عراق و سوریه حمله می‌شود، اما مشاهده می‌کنیم که بسیاری از کشورهای اسلامی در مقابل این حملات سکوت پیشه کرده‌اند.


امام جمعه بوشهر پیروزی مردم عراق در مقابل داعش در شهر الرمادی را تبریک گفت و افزود: این پیروزی آغازی است برای آزادی تمام مناطق تحت سیطره داعش.


صفایی بوشهری در پایان با تشکر از مردم بوشهر در حماسه 9 دی، یادآور شد: مردم با حضور خود ثابت کردند، با بصیرت و آگاه هستند و عظمت تاریخی خود را حفظ کرده و بر عهد و پیمان خود با ولایت و رهبری ایستاده‌اند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 494631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =