ارتقای رتبه دادگستری کرمان از هفدهم به چهارم

به گزارش روز شنبه روابط عمومی دادگستری استان کرمان، یدالله موحد در نشست شورای قضایی استان گفت: دادگستری کرمان از رتبه 17 کشوری به رتبه چهارم در زمینه شاخص های ارزیابی ارتقا یافته است.

رئیس شورای قضایی استان کرمان افزود: در 9 ماه سال جاری در اکثر حوزه های قضایی برنامه پیش بینی شده محقق و از رشد موجودی های دادگستری استان جلوگیری شده است.
وی میزان مختومه شدن پرونده ها براساس قوانین و مقررات حاکم و دستورالعمل های کاهش موجودی را از عوامل موثر درسنجش و محاسبه بهره وری عنوان کرد.
وی کاهش ورودی پرونده ها را یکی دیگر از شاخص های این ارزیابی برشمرد و ادامه داد: این کاهش مبین اثربخشی تلاش های پیشگیرانه از وقوع جرائم، ایجاد فرهنگ صلح و سازش و ارجاع دعاوی به شورای حل اختلاف و نهادهای داوری است.
رئیس کل دادگستری استان کرمان بر استفاده موثر از فناوری های نوین و سامانه مدیریت پرونده (سمپ) در دادگستری استان تاکید کرد و گفت: کسب رتبه های برتر در سطح کشور در حوزه انفورماتیک مبین ارتقاء سطح عملکرد کارمندان قضایی و اداری است.
وی با بیان اینکه رشد ورودی های پرونده به دادگستری نسبت به سال گذشته شش درصد کاهش نشان می دهد افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 9 درصد از موجودی های پرونده های واحدهای قضایی استان کاهش یافته است./ ایرنا

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 494938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =