تسنیم نوشت: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: معتقدم که وزارت امور خارجه باید تعداد کنسولگری‌های عربستان در کشور را به حداقل برساند.

علاء‌الدین بروجردی با اشاره به اقدام دولت عربستان در اعدام شیخ نمر ضمن محکوم کردن این جنایت، گفت: اعدام شیخ نمر جنایت نابخشودنی است؛ دولت عربستان علیرغم تاکیدات تعداد زیادی از علمای جهان اسلام و مراجع تقلید بر اعدام نکردن یک روحانی عالی قدر این جنایت را انجام داد.

وی افزود: موج شدیدی از نارضایتی و مخالفت در داخل و خارج از عربستان علیه این دولت این کشور با چنین جنایتی شکل خواهد گرفت که باید پاسخگوی تبعات آن باشند و کشورهایی همچون آمریکا که از این سیاست ضدانسانی و ضد دموکراسی عربستان حمایت می‌کنند، در جنایات آن شرکت کرده‌اند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: عربستانی‌ها در منطقه شکست خورده‌اند، آنها در یمن با ناکامی جدی روبرو شده‌اند و از این رو جنایات اخیرش در به شهادت رسیدن شیخ نمر از سر استیصال و شکست در عرصه های مختلف است.

بروجردی با بیان اینکه در کمیسیون امنیت در حال مشورت برای واکنش مناسب به این جنایت هستیم، خاطرنشان کرد: معتقدم که وزارت امور خارجه علاوه بر محکوم کردن این اقدام باید بدلیل رفتارهای خصمانه اخیر آل‌سعود در مورد دو زائر نوجوان و همچنین عدم پاسخگویی مناسب در فاجعه منا تعداد کنسولگری‌های عربستان در کشو ربه حداقل برساند.

27213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 494980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا A1 ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    3 0
    بعد چی میشه ؟ عربستان ورشکست میشه ؟
  • بی نام A1 ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    0 0
    ز 47 اعدامی که صورت گرفت چهار مورد با گلوله انجام شد و بقیه موارد براساس صلاح‌دید مسئول قضایی با شمشیر اجرا شدند