با حضور هنرمندان و شهردار منطقه هشت، از مجسمه های “ساربان تاجر تبریزی” بر روی پل تاریخی قاری رونمایی شد.

به گزارش خبرآنلاین، شهردار منطقه هشت تبریز در این مراسم ضمن ابراز خوشحالی از اجرای چنین طرح های هویت بخشانه ای در بافت تاریخی تبریز و تقدیر از مجری این طرح و معاونت عمرانی منطقه افزود: پل قاری نقطه ورودی بازار تاریخی تبریز است که در کنار درب باغمیشه قرار دارد.

علی مدبر افزود: این پل از قدیم به عنوان یکی از مبادی ورودی بازار تبریز به شمار می رفته است و بسیاری از کاروانهای اقتصادی و مال التجاره بازرگانان آذربایجانی و غیر آذربایجانی در این منطقه بارگیری شده و سپس به بازار تبریز منتقل می شدند.

وی افزود: با توجه به مجاورت پل قاری با درب تاریخی باغمیشه و بازار تبریز ، اجرای مجسمه ساربان تاجر تبریزی در این محل بسیار لازم بود که با همت عوامل عمرانی شهرداری منطقه هشت و هنرمند مجری این طرح در عرض چند ماه اجرایی گشته و هویت تجاری تاریخی منطقه بازار تبریز را به نمایش گذاشت.

شهردار منطقه هشت تبریز تصریح کرد: ما برای زنده نگه داشتن گذشته تاریخی تبریز ، طرح ساربان تاجر تبریزی را که متشکل از هفت مجسمه مختلف می باشد در ورودی بافت تاریخی تبریز اجرا نمودیم تا این اثر هنری نشانگر هویت تجاری تاریخی تبریز در گذشته های نه چندان دور باشد.

گفتنی است در سالهای اخیر اقدام شهرداری فرهنگی تاریخی منطقه هشت تبریز برای نصب تندیس هایی از مشاغل قدیمی در محلات تاریخی تبریز، با استقبال شهروندان و مسافران روبرو شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 495437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =