ایسنا نوشت: مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه از اجرای پروژه چتر Wi-Fi در تمام نقاط شهر کرمانشاه در سال آینده خبر داد.

مهندس مسیب قبادیان اظهار کرد: در پروژه چتر Wi-Fi تمام نقاط شهر کرمانشاه تحت پوشش تکنولوژی Wi-Fi که یک ارتباط بی‌سیم است، قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: این طرح چند هدف را دنبال می‌کند. از جمله اینکه در فاز اول مشترکین همراه اول می‌توانند هنگام جابجایی در محدوده شهر کرمانشاه علاوه بر استفاده از اینترنت گوشی همراه در مواردی که امکان استفاده از اینترنت گوشی همراه نیست و یا ترافیک وجود دارد، به شبکه Wi-Fi وصل شوند و هزینه آن بر روی قبوض موبایل آنها خواهد رفت.

قبادیان اظهار کرد: همچنین با اجرای این طرح مشکلاتی که در برخی نقاط شهر کرمانشاه در زمینه واگذاری اینترنت ADSL وجود دارد، مرتفع می‌شود.

وی افزود: با اجرای این طرح در برخی مراکز از جمله مراکز آموزشی و پارک‌ها و فرودگاه‌ها هم می‌توان از این طرح استفاده کرد و صاحبان این مراکز می‌توانند با بررسی هویت مشترکان از طریق ارائه نام کاربری و رمز عبور به آنها، اینترنت را در اختیار آنها قرار دهند.

قبادیان اظهار کرد: برای استفاده از اینترنت طرح چتر Wi-Fi که در فاز اول برای اپراتور همراه اول خواهد بود، شماره موبایل به منزله نام کاربری و رمز عبور برای مشترکان خواهد بود و با روشن کردن Wi-Fi گوشی، این افراد می‌توانند به اینترنت Wi-Fi شبکه مخابرات وصل شوند.

وی خاطرنشان کرد: دارندگان ADSL مخابرات می‌توانند با همان نام کاربری و رمز عبور خود از اینترنت طرح چتر Wi-Fi استفاده کنند و قبض اینترنت Wi-Fi آنها روی همان حساب قبلی ADSL آنها می‌رود.

قبادیان با بیان اینکه طرح چتر Wi-Fi در مرحله آزمایشی قرار دارد، گفت: این طرح در حال حاضر در 10 نقطه شهر کرمانشاه بصورت آزمایشی به اجرا درآمده و با اتمام مرحله آزمایشی، از سال آینده این طرح بصورت گسترده در تمام نقاط شهر کرمانشاه اجرایی شده و تمام نقاط شهر را پوشش می‌دهد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 497460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =