نخستین نشست کمیته ویژه تبریز 2018 باحضور مدیران نهادهای دولتی و خصوصی مرتبط با حوزه گردشگری با هدف سیاست گذاری ها برای آماده سازی تبریز برای سال 2018 برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین، معاون فنی و عمرانی استاندار در نخستین نشست سیاست گذاری کمیته ویژه تبریز2018 ، اهمیت اصل آموزش عمومی و تخصصی در توسعه گردشگری را یاد آور شد و خواستار همگرایی مجموعه استانی و شهری در راستای نیل به اهداف تعریف شده برای توسعه گردشگری استان شد.

وی از برپایی مستمر جلسات این کمیته خبر داد و گفت: لازم است تا این نشست ها به شکل دو هفته یکبار برگزار شود و کمیته های مختلف مرتبط و مشخص شده در حوزه زیر ساخت های گردشگری به صورت جدی پی گیر امر باشند.

دبیر کمیته ویژه تبریز 2018 نیز از آماده بودن بسته های معرفی فرصت های سرمایه گذاری تبریز خبر داد و تاکید کرد: اداره کل میراث فرهنگی به عنوان یک دستگاه فرهنگی بدنبال درآمدهای فرهنگی این رویداد جهانی است.

فرزین حق پرست انتقال ارزش های فرهنگی و تاریخی را در بحث گردشگری بسیار مهم دانست و تصریح کرد: تعامل ارزش های فرهنگی و توسعه گردشگری می تواند ارزش افزوده و کار آفرینی را به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه باید نگاه استانی برای توسعه گردشگری وجود داشته باشد گفت: در حوزه معرفی ظرفیت ها باید فرا ملی کار شود.

محمدزاده سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری هم در این نشست با تاکید بر اینکه نتایج مثبت اقدامات پیش بینی شده و انجام شده برای سال 2018 سالهای بعد از آن هم تاثیر گذار خواهد بود خواستار بهره مندی از تجارب سایر شهرهای جهانی گردشگری برای حصول نتیجه بهتر و مفیدتر شد.

دبیری رییس شورای شهر تبریز نیز خواستار توجه بیشتر به برنامه ریزی درست برای تامین زیر ساخت ها و آمادگی شهر تبریز برای سال 2018 شد و گفت: برای بهره مندی حداکثری از ظرفیت های شهر نمونه گردشگری کشور های اسلامی باید نگاه وسعیتری نسبت به اهمیت و مزایای توسعه گردشگری در سطح جامعه ایجاد شود.

وی حوزه گردشگری را سرمایه گذاری مطمئن و قابل برگشت توصیف کرد و آن را زمینه ساز رونق اقتصادی استان دانست.

شهردار تبریز در این جلسه از استقبال و بازخورد خوب انتخاب تبریز به عنوان شهر گردشگری کشور های اسلامی در بین شهروندان خبر داد و افزود: شهرداری آماده است تا بخش سخت افزاری و عملیاتی، آماده سازی تبریز برای میزبانی گردشگران داخلی و خارجی را بر عهده بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: شهرداری آماده پرداخت تسهیلات و بسته های تشویقی برای سرمایه گذاران در بخش زیر ساخت ها است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز از تلاش مجموعه بهداشت و درمان استان برای بهبود و گسترش خدمات درمانی و بیمه گردشگران خبرداد و گفت: با تمهیدات صورت گرفته بزودی شاهد افزایش 3 برابری ظرفیت مراکز بهداشتی و درمانی تبریز خواهیم بود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: دراین مدت کوتاه ازانتخاب شهر تبریز پیشنهادات متعددی از سوی بخش خصوصی برای برنامه ریزی و مشارکت در بخش گردشگری استان داشته ایم.

احمد حمزه زاده برندسازی برای گردشگری تبریز 2018 را ضرورت حوزه تبلیغات عنوان کرد و بر اهتمام جدی به این مقوله تاکید کرد.

وی از برگزاری اجلاس وزاری گردشگری کشورهای اسلامی با حضور 32 کشور اردیبهشت سال آینده در تبریز خبر داد و گفت: رویداد ها و نمایشگاهای ملی و بین المللی می تواند سهم بزرگی در معرفی تبریز و ظرفیت های آن داشته باشد.

وی اصل آموزش عمومی و دانش افزایی شهروندان و فعالین حوزه گردشگری یاد آور شد و افزود: بیشترین مشکلات و البته شکایات گردشگران، از کاستی های آموزش نشات می گیرد.

احمد حمزه زاده از در حال احداث بودن 6 هتل در تبریز خبر داد و افزود: در صورت ارایه تسهیلات بانکی و مشوق ها امیدواریم تا این هتل ها تاسال 2018 به بهره برداری برسند.

وی افزود: به این ترتیب نزدیک به 2000 تخت به ظرفیت اقامتی استان افزوده می شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 498018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =