مدیرکل سازمان هواشناسی البرز خبر داد: افزایش دمای هوا در البرز طی روزهای آینده

فارس نوشت،مدیرکل سازمان هواشناسی البرز از افزایش دمای هوای این استان طی روزهای آینده خبر داد.

منصور رحمانیان اظهار داشت: همانطور که پیش از این از سوی کارشناسان هواشناسی پیش‌بینی شده بود، در روزهای اخیر شاهد آسمانی ابری و همراه با بارش باران و برف در مناطق مختلف کشور از جمله البرز بودیم.

وی تصریح کرد: فعالیت یک سامانه بارشی در آسمان استان البرز موجب شد که در عصر و شامگاه شنبه شاهد بارش برف و باران در البرز باشیم.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز افزود: بارش‌های اخیر موجب تلطیف شدن هوا در استان البرز گردید و مردم در روز یکشنبه شاهد هوایی پاک بودند.

رحمانیان بیان داشت: بر اساس تحلیل داده‌های علمی و نقشه‌های پیش‌یابی، بارش‌های که تا شب گذشته در مناطق مختلف البرز ادامه داشت، از امروز قطع گردیده و طی 24 ساعت آینده شاهد آسمانی صاف تا کمی ابری و وزش باد هستیم.

وی گفت: همچنین در این مدت شاهد افزایش آلاینده‌های جوی ناشی از ایجاد شرایط وارونگی جوی و غبار محلی در برخی از مناطق استان البرز به ویژه مناطق پرتردد خواهیم بود.

این مسئول با اشاره به کاهش دمای هوا در روزهای اخیر افزود: از امروز و به تدریج شاهد افزایش یک تا سه درجه‌ای دمای هوا در مناطق مختلف استان به ویژه شهرستان کرج خواهیم بود.

رحمانیان ادامه داد: با تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی، احتمال می‌دهیم که از صبح روز چهارشنبه سامانه بارشی جدیدی از غرب کشور وارد آسمان استان البرز شود که این سامانه شرایط جوی استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی در پایان گفت: اطلاع‌رسانی لازم درباره درباره این شرایط به زودی انجام خواهد شد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 498081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =