ایسنا نوشت: سازمان اوقاف و امور خیریه با ارسال نمابری به حاشیه‌های مراسم کلنگ‌زنی احداث بیمارستان سوانح سوختگی در یکی از خیابان‌های تهران پاسخ داد.

در این نمابر، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران با بیان اینکه موقوفه عمیدی نوری در سال 1338 با نیت احداث بیمارستان وقف شده، گفت: اما به دلیل عدم پیگیری متولیان و مسوولان وقت، اجرای نیت واقف به تاخیر افتاده و زمین موقوفه بلااستفاده باقی مانده بود.

وی افزود: با پیگیری‌های اوقاف استان تهران از دو سال گذشته مکاتبات لازم با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای اخذ مجوز جهت ساخت بیمارستان سوانح و سوختگی براساس کارشناسی مسوولان این حوزه و بررسی نیاز استان و کشور صورت پذیرفته و مجوز لازم صادر شد و در همین راستا شهرداری تهران اقدام به صدور جواز عملیات عمرانی کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران ادامه داد: پس از برگزاری جلسات هماهنگی و امضای تفاهم‌نامه فی‌مابین اداره کل اوقاف استان تهران و دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی مقرر شد هزینه‌های احداث این بیمارستان از محل درآمد موقوفه و خیرین تامین و پس از احداث تجهیز و اداره این مجموعه برعهده این دانشگاه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام محمدزاده با بیان اینکه مراسم کلنگ‌زنی این بیمارستان با هماهنگی وزارت بهداشت و اداره کل اوقاف استان تهران توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برنامه‌ریزی شده و با حضور وزیر محترم بهداشت دکتر قاضی‌زاده هاشمی، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه حجت‌الاسلام محمدی، استاندار محترم تهران مهندس هاشمی و رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی جناب آقای دکتر پیوندی و دیگر مسوولان برگزار شد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، وی در ادامه تصریح کرد: سازمان اوقاف شرعا و قانونا مکلف به اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش است که دست‌رنج سال‌های عمر خود را برای خدمت و رفاه مردم وقف می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران افزود: مطالبات مردم، احیا و عمران موقوفات برای ارائه خدمت به آحاد جامعه است و کلیه اقدامات در اراضی موقوفه حسب قانون و مقررات و نوع کاربری قانونی انجام می‌گیرد، بدیهی است مراجع ذیصلاح با رعایت حق و حقوق مردم براساس منافع عمومی تصمیم بر احداث این بیمارستان گرفته و اقدام کرده است.
304 42

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 498148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RU ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
    0 0
    اگر برای فضای سبز وقف شده تغیر کاربری ان جایز نیست