درخواست حبیب رضایی بازیگر «آشغال‌های دوست‌داشتنی»/ بگذارید یک بار هیات انتخاب این فیلم را ببیند

حبیب رضایی بازیگر فیلم «آشغال های دوست داشتنی» در یادداشتی نسبت به حذف این فیلم از جشنواره و اتفاقات پیش آمده برای آن واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، او در یادداشت کوتاهی در این باره نوشت :

«آشغالهای دوستداشتنی» در کمد نمیماند

به نام حق

و به نام خداوند جان وخرد...

از جانش فعلا بگذريم ، مانده ام كه خدارا به "خرد" قسم دادن دقيقا در زمانه حال ،كمي غريب نيست؟

. اين ميزان از عكس العمل هاي  به دور از خردمندي و تعادل ،انگار جزو ذات رفتار اجتماعي ما شده است و حالا واي به روزي كه  نمك هم نياز به مواد نگهدارنده داشته باشد.علاوه براهل خلاقيت ، مديران و مسولان و صاحبان تريبون هاي رسمي و غير رسمي، منجمله آنان كه  به نحوي با مقوله هنر در رابطه هستند، بايد امروز روز، بيش از پيش جانب  رفتارو كلام "خردمندانه" را  نگه دارند.

فيلمي ساخته شده با مجوز رسمي وزارت ارشاد و حمايت مادي و معنوي بنياد سينمايي فارابي، با نام با مسماي "آشغال هاي دوست داشتني" .صاحب اين قلم، از افتخاراتش حضور دراين محصول به غايت فرهنگي است. فيلمي كه به شهادت، همه كساني كه توانسته اند آن را برپرده ببيند داراي استاندارد و كيفيتي بسيار مناسب و قابل دفاع است.

 اين كه چه ظلمي براين فيلم و مخصوصا فيلمساز بسيار مستعد و صبور و نجيب آن-محسن خان اميريوسفي- روا داشته شده تا به امروز، بماند

اينكه همين محسن خان امير يوسفي با شرافت و نجابت كامل همچنان به دور از ايجاد هياهوي‌هاي مرسوم و جوسازي‌هاي مسموم در كمال قانونمندي، هرسال فرم درخواست حضور در جشنواره را پر مي كند نيز، همچنان بماند.

 اينكه از تريبون رسمي جشنواره فرهنگي! فجر، به اين فيلم و همه عوامل متعهد و- به استثناي اين نگارنده - محترمش ، لقب نا محترم و بي توجيه  "معضل" اطلاق شد، والبته بعدا محترمانه و با صراحت قابل تقدير از طرف دبيرجشنواره عذرخواهي شرافتمندانه‌اي انجام گرفت  هم- با تشويق تشكر- به كنار.

اما از يك نكته، نه مي توان - و بي ترديد - نه بايد، گذاشت و گذشت.

اين كه در دو دوره گذشته و همچنين متاسفانه در همين دوره، بدون ذكر دليل قانع كننده، قابل ارائه ، واقعي و مستند، به هيچ يك از هئيت‌هاي انتخاب جشنواره فيلم فجر ، فيلم "آشغالهاي دوست داشتني" ارائه نشده و هيچكدام از اين  هئيت‌هاي محترم، در سه دوره پياپي، فيلم را بازبيني كه نه، حتي يك بار هم رويت نكرده اند، دردي  شده است که غير مردن به گفته بزرگ رومي، حضرت مولانا عليه الرحمه، آن را دوا نباشد.

در مقطع حساس كنوني- مثل بسيار مقاطع حساس كنوني ديگر!!- بيش از هرچيز نياز به تخصص و درايت و شجاعت و انصاف داريم. صداي طبل "بي خردي"، بلند است و بدآهنگ.

نگارنده به عنوان يكي از اعضای آشغالهاي دوست داشتني! به همراه ديگر اعضای تيم سازنده، فقط درخواست دارد "يكبار" اين محصول مهجور و مغضوب و مغموم و مظلوم براي اعضای هئيت انتخاب سي چهارمين دوره جشنواره فيلم فجر نمايش داده شود و نظر اين آقايان به عنوان يك نظر تخصصي منتشر شود. به خدا همين

آشغال های دوست داشتنی سومین فیلم بلند محسن اميريوسفي است که با وجود دو بار ثبت نام در جشنواره فجر حتی به هیات انتخاب دو دوره گذشته نشان داده نشد

اظهارات دبیر جشنواره سی و چهارم در جلسه مطبوعاتي با معضل خواندن این فیلم باعث اعتراض و استعفای شهاب حسینی دیگر بازیگر این فیلم از سمت مشاور دبیر جشنواره شد.

 

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 498414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =