بانک اطلاعاتی ایرانیان خارج از کشور کامل نیست

به گزارش مهر، نماینده دبیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور گفت: بانک اطلاعات ایرانیان خارج از کشور کامل نیست، که به همین منظور دفاتر خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور راه اندازی شده است.

 سید مجید حلاج زاده پیش از ظهر پنجشنبه در حاشیه پنل گردشگری در دومین روز همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهر خلاق اصفهان با اشاره به اینکه ۶.۵ درصد از جمعیت کشور ایران در خارج از کشور زندگی می‌کنند، اظهار داشت: در حال حاضر برنامه‌ریزی‌های لازم برای استفاده از ظرفیت این افراد برای سرمایه‌گذاری در ایران مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه سرمایه ایرانیان خارج از کشور از سرمایه‌های نفتی کشور بالاتر است، افزود: تمام افراد خارج از کشور تمایل به سرمایه‌گذاری در ایران دارند و می‌خواهند در منطقه زادگاهی خود سرمایه‌گذاری کنند.

نماینده دبیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر بانک اطلاعاتی ایرانیان خارج از کشور کامل نیست، ابراز داشت: بر این اساس در تمام استان‌ها دفاتر مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور را راه‌اندازی کرده‌ایم تا بتوان آمار دقیق از این افراد را به دست آورد.

وی اضافه کرد: همچنین استفاده از ظرفیت رسانه ملی برای تکمیل آمار ایرانیان خارج از کشور در دستور کار قرار دارد.

چهره ماندگار ایرانیان خارج از کشور معرفی می شود

حلاج‌زاده معرفی چهره ماندگار خارج از کشور را نیز از دیگر برنامه‌های در دستور کار شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور دانست و ابراز داشت: باید توجه داشت که ایرانیان خارج از کشور دارای قابلیت‌ها و توانایی‌های زیادی هستند ولی تاکنون در کشور برای تجلیل از آنها اقدامی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه ایجاد زیرساخت‌ها برای حضور سرمایه‌گذاران ایرانی خارج از کشور در استان‌های مختلف فراهم نیست، ادامه داد: بر این اساس باید برنامه ریزی‌ها به صورتی انجام شود که این افراد حضور بی دغدغه در ایران داشته باشند و با احترام با آنها رفتار شود.

نماینده دبیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور در خصوص برگزاری همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهر خلاق اصفهان نیز ابراز داشت: این همایش در کشور بی‌نظیر بوده و از این رو با توجه به اینکه در این همایش تمام ظرفیت‌های اصفهان با توجیه اقتصادی و نوع پروژه‌ها به سرمایه‌گذاران معرفی شده است اتفاق جدیدی در جذب سرمایه‌گذاران تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه در کیش نیز همایشی در این قالب برگزار شده است، افزود: تفاوت این همایش با همایش برگزار شده در کیش این است که تنها نسبت به معرفی زمینه ها اقدام شده بود و در خصوص جزییات و نوع نیازها گزارشی ارائه نشد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 499248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =