۰ نفر
۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۵

ایسنا نوشت: شرکت خودروسازی لوکس فراری قصد دارد، سنت تولید محدود را کنار گذاشته و تولید سالانه خود را افزایش دهد.

سرجیو مارچیونه، رییس هیات مدیره فراری در نمایشگاه خودروی دیترویت اظهار کرد: این شرکت که تولید را به حدود هفت هزار دستگاه در سال محدود کرده بود، درصدد است تولیدش در سال 2019 را از هدف کنونی 9 هزار دستگاه افزایش دهد.

هدف مارچیونه برای افزایش تولید برخلاف استراتژی بنیانگذار فراری است که مایل بود حجم تولید را در هفت هزار دستگاه نگه دارد تا از منحصر بودن این برند لوکس حفاظت کند.

با اینهمه تمایل رییس فراری برای بالا بردن حجم تولید، چالشهای این شرکت ایتالیایی در قالب یک شرکت مستقل را نشان می‌دهد. سهام فراری از اکتبر که برای اولین بار در بازار عرضه شد، 16 درصد افت کرده است.

همچنین برخلاف رقیبانی مانند لامبورگینی و استون مارتین، فراری حاضر نشده با ساخت مدل شاسی بلند وارد بخش جدیدی شود و رشدش را به بازارهای توسعه یافته ای مانند آمریکا محدود کرده است.

با در نظر گرفتن این حقیقت که تقاضا برای خودروهای اسپورت در بازارهایی مانند چین کمتر است، از این رو احتمالا 35 درصد از خودروهای فراری در سال 2020 در آمریکا تحویل داده می‌شوند که بالاتر از 30 درصد در سال جاری خواهد بود.

موسسه تحقیقاتی "آی اچ اس" پیش بینی کرده است فروش این خودروساز لوکس امسال به 7700 دستگاه در مقایسه با 7200 هزار دستگاه در سال 2014 افزایش پیدا می‌کند.

اگرچه حجم بالاتر تولید ممکن است به وجهه این برند لطمه بزند، اما مطمئنا سود بیشتری نصیب فراری می‌کند. طبق برآورد تحلیلگران، اگر فراری موفق شود 9 هزار خودرو در سال بفروشد، درآمدش بدون در نظر گرفتن بهره، مالیات و استهلاک، در سال 2019 به میزان 59 درصد در مقایسه با سال 2014 افزایش خواهد یافت و به 1.1 میلیارد یورو می‌رسد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، فراری می‌تواند با معرفی مدلهای جدید در سال 2019 مانند مدل جدید دینو که نخستین بار در سال 1967 به فروش رسید، حضورش در بازار آمریکای شمالی را توسعه دهد.

طبق گزارش موسسه "آی اچ اس"، تا پایان سال آینده آمریکای شمالی احتمالا 40 درصد از بازار خودروهای با قیمت بالای 100 هزار یورو را تشکیل می‌دهد در حالیکه تنها شش درصد از این خودروها در چین فروش خواهد رفت.

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 499382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =