مهار تورم لجام گسیخته و آرامش نسبی حاکم بر اقتصاد کشور حاصل همراهی ملت با دولت تدبیر و امید است

معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه شهرستان کرج، در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه مهرشهر گفت: امروز آثار همدلی و همزبانی دولت و ملت، در عرصه های مختلف داخلی و بین المللی ملموس و محسوس است.

به گزارش خبرآنلاین البرز، "محمدتقی ایرانی" افزود: در اقتصاد کشور، این انسجام و همراهی، موجب شده تا نرخ تورم 45 درصدی سال 91 به 15 درصد کنونی کاهش پیدا کند . این درحالیست که در سال 91، میزان درآمد نفتی کشور 127 میلیارد دلار بوده است ، اما امسال کل درآمد نفتی کشور 25 میلیارد دلار بود.

وی تصریح کرد: منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، انضباط دولت در مدیریت منابع مالی و جذب سرمایه های داخلی و خارجی و همراهی و همدلی ملت شریف ایران، موجب شد تا کشور در شرایط نامناسب در آمد، به ثباتی نسبی در عرصه اقتصادی دست پیدا کند و نرخ تورم 30 درصد کاهش پیدا کند.

وی اضافه کرد: در عرصه بین المللی نیز امروز شاهد اثرات اقتصادی توافق هسته ای بر ایجاد ثبات اقتصادی در کشور هستیم.

ایرانی ضمن تقدیر از جناب آقای دکتر روحانی، رئیس جمهور و تیم هسته ای کشورمان، خاطرنشان ساخت: توافق هسته ای در مقابل توطئه تحریم های ظالمانه بین المللی بر علیه ملت ایران، با هدایت مقام معظم رهبری، حمایت ایشان از دولت تدبیر و امید در سیاست خارجی و وحدت و انسجام تمام گروه های داخل نظام به بار نشست و نظام جمهوری اسلامی توانست بار دیگر پایبندی و پافشاری خود بر آرمان های صلح آمیز و بشردوستانه انقلاب اسلامی را به جهانیان نشان دهد.

ایرانی در بخش دیگری از سخنان خود به توطئه جدید استکبار جهانی برای برهم زدن وحدت مسلمین جهان اشاره کرده و گفت:کشورهایی که در زمان اعمال تحریم ها بر علیه ایران، کاسبان بین المللی تحریم بودند، امروز دست نشانده اجرای توطئه های جدیدی بر علیه نظام جمهوری اسلامی شده اند.

وی به موضوع حمله به سفارت عربستان در هفته گذشته اشاره کرده و گفت: گروه های امنیتی کشور با هشیاری ، این اقدام را حاصل یک توطئه و بهانه جویی برای بازگرداندن تحریم ها و ایجاد بی اعتمادی نسبت به کشور ما در جامعه جهانی می دانند .

وی افزود: ما ضمن محکوم نمودن شهادت شیخ نمر باقرالنمر و 47 نفر از شیعیان عربستان به دست آل سعود از سازمان های بین المللی حقوق بشر خواستار برخورد با حکومت آل سعود بخاطر نقض آشکار حقوق بشر و جلوگیری از کشتار مردم یمن هستیم و قطعاً رژیم آل سعود نزد ملتها محکوم خواهد بود.

فرماندار کرج در ادامه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، بر اساس آرمان های بشردوستانه اسلام بنا نهاده شده و انقلاب صلح و دوستی است گفت: اینکه عده ای به خود اجازه دهند قانون شکنی کرده و به سفارت یک کشور حمله کنند، هرگز در اصول نظام مقدس جمهوری اسلامی نبوده و این نظام ، با تدبیر و حفظ تمام اصول بین المللی و اسلامی که به آنها پایبند و ملتزم است ،اعتراض خود نسبت به هر اقدامی که منافی حقوق بشر باشد، اعلام می نماید. بنابراین حرکت خودسرانه و مشکوک عده ای مجهول محکوم است و برخورد قضایی مورد درخواست مردم است.

ایرانی، آگاهی ملت ایران و هشیاری رهبر معظم انقلاب در شناسایی توطئه های دشمنان اسلام و انقلاب را موجب اقتدار نظام جمهوری اسلامی در برابر تمام این توطئه ها دانسته و گفت: امروز استکبار جهانی با جنگ افروزی در منطقه و تلاش برای از بین بردن وفاق مسلمانان ، به دنبال آن است که اسلام را دینی جنگ افروز معرفی کنند تا مانع از گسترش روزافزون دین آزادگی در جهان گردند و در این شرایط، مسلمانان آزاده جهان، باید هشیارتر از همیشه با حفظ وحدت و انسجام ، اجازه ندهند دشمنان اسلام به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

انتخاب اصلح به معنای انتخاب افراد قانونمند و معتقد به اصول اخلاق اسلامی است

معاون استاندار البرز در ادامه با اشاره به استقبال کم نظیر ثبت نام کنندگان انتخابات مجلس شورای اسلامی در کل کشور و به ویژه در مرکز حوزه انتخابیه کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا گفت: افزایش 236 درصدی آمار ثبت نام کنندگان ، به معنای افزایش روحیه نشاط و امیدواری و تلاش بیشتر برای مشارکت درحل مشکلات مردم است.

وی تاکید کرد: ثبت نام نهایی 231 داوطلب دهمین دوره مجلس شورایاسلامی و مشارکت زنان در این دوره نشان از علاقه مندی مردم به حضور در عرصه های انقلاب است.

وی افزود: در انتخابات خبرگان رهبری نیز با توجه به اینکه استان البرز نخستین دوره انتخاب نمینده مستقل استان البرز در مجلس خبرگان را تجربه می کند، استقبال خوبی از ثبت نام نامزدها برای این انتخابات داشته ایم.

وی گفت : 24 نفر برای مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه استان البرز ثبت نام نموده اند که با توجه به انصراف دو نفر و ثبت نام یک نفر برای حوزه انتخابیه کرمانشاه، اکنون تعداد ثبت نام کنندگان 21 نفر می باشد.

ایرانی به ضرورت رعایت اصول اخلاقی در انتخابات برای داوطلبان و حامیان آنها گقت: انتخاب اصلح ، به معنای انتخاب بهترین فرد از نظر اخلاق اسلامی، رعایت قانون و حقوق شهروندی و همچنین افرادی است که برنامه های خود را برای حل مشکلات مردم با شفافیت و وضوح به مردم ارائه می کنند.
وی تصریح کرد: کسانی که در اماکن عمومی و یا حریم خصوصی ملکی افراد اقدام به تبلیغات و نصب پوستر می کنند، قطعاً در نگاه مردم به عنوان افراد قانونمدار و متخلق به خوی اسلامی شناخته نمی شوند. لذا از کاندیداها می خواهیم بارعایت حقوق شهروندی، در چارچوب قانون عمل نمایند.

فرماندار کرج در پایان سخنان خود ضمن تقدیر از حمایت وهمراهی ملت شریف ایران درتوسعه کشور، ابراز امیدواری کرد نظام جمهوری اسلامی ایران با همدلی و همراهی ملت شریف ایران و در سایه عمل به منویات مقام معظم رهبری، همواره پرچمدار اسلام واقعی در جهان باشد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 499677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =